Computer sluit zomaar af

• Onderwerp starter Onderwerp starter capri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

capri

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
hallo

ik heb een probleem..
als ik bijvoorbeeld een spel speel valt tie al na ongeveer 1 min uit..
en ik denk dat het aan de fan's ligt..

speedfan.. temp1 -55'C temp2 -2'C temp 3 64'C HD0 39'C

Kan iemand mij aub helpen:shocked:

capri

hallo
ik heb een probleem..
als ik bijvoorbeeld een spel speel valt tie al na ongeveer 1 min uit..
en ik denk dat het aan de fan's ligt..
speedfan.. temp1 -55'C temp2 -2'C temp 3 64'C HD0 39'C
Kan iemand mij aub helpen:shocked:
capri

ik neem aan met alle programmas dat je start of zelf zonder iets te doen
Dan kan het idd de temp zijn die dit veroorzaakt door fans die niet werken.
Ik weet in hoeverre je aan de binnenkant van een pc bekent bent, maar je zou het zijpaneel er eens af kunnen nemen en zien of de fans uberhaupt nog wel draaien.

inderdaad eens van binnen kijken en eventueel stof verwijderen
Met pcwizard krijg je een beter zicht op de temperaturen.

mvg leo

Dat vermoedde ik al, wilde het even zeker weten. Je weet het nooit met die dingen.

ik neem aan met alle programmas dat je start of zelf zonder iets te doen
Dan kan het idd de temp zijn die dit veroorzaakt door fans die niet werken.
Ik weet in hoeverre je aan de binnenkant van een pc bekent bent, maar je zou het zijpaneel er eens af kunnen nemen en zien of de fans uberhaupt nog wel draaien.

ok de fans draaien.. en er zit weinig stof

heeft iemand nog andere tips ?

ok de fans draaien.. en er zit weinig stof

heeft iemand nog andere tips ?

Al op virussen getjekt?
met Norton, KIS, of hitmanpro, enz maakt eigelijk niet veel uit met welk, want als je pc ervan uitvalt zal elke virusscanner ze wel vinden. Maar het probleem gaat wsn zijn om de virusscanner te laten draaien :s, je zou jouw HD in een andere pc kunnen steken, haal jouw HD eruit en maak eerst van jouw HD een SLAVE (achteraan de HD staat pennetjes waar je een jumpertje kan overschuiven en bovenop de HD staat welke combinatie ervoor zorgt dat een slave maakt en dan in de andere pc steken, opstarten en dan met die pc en virusscan doen.

algemene aanraden: doe geregeld een onderhoud dus zoek ook is naar CCleaner (freeware=gratis dus), download die, (installeer die), en dan kan je je pc opkuisen. En doe dit opkuisen geregeld.

Alle aansluitingen van dvdrom, cdrom, hd al je pci aansluitingen, allemaal goed controleren of die vastzitten.

Je koelblok van je cpu halen, als die er zo afkomt zonder te wringen (weliswaar na de vergrendeling los te maken) dan moet er nieuwe koelpasta tussen (3 tot 10 euro in een computerwinkel), zonder koelpasta is de koeling een pak minder goed. Eerst goed de oude koelpasta verwijderen. En nogmaals als je hem er niet zo kan afpakken laat hem dan zitten dan is het goed.

Op meer kan ik nu niet komen, als ik nog een idee krijg laat ik het weten. succes :D

Bedankt voor die link, probleem was gelijk opgelost toen ik de kabel op de usb-poort aan de achterkant aansloot.

Al op virussen getjekt?
met Norton, KIS, of hitmanpro, enz maakt eigelijk niet veel uit met welk, want als je pc ervan uitvalt zal elke virusscanner ze wel vinden. Maar het probleem gaat wsn zijn om de virusscanner te laten draaien :s, je zou jouw HD in een andere pc kunnen steken, haal jouw HD eruit en maak eerst van jouw HD een SLAVE (achteraan de HD staat pennetjes waar je een jumpertje kan overschuiven en bovenop de HD staat welke combinatie ervoor zorgt dat een slave maakt en dan in de andere pc steken, opstarten en dan met die pc en virusscan doen.

algemene aanraden: doe geregeld een onderhoud dus zoek ook is naar CCleaner (freeware=gratis dus), download die, (installeer die), en dan kan je je pc opkuisen. En doe dit opkuisen geregeld.

Alle aansluitingen van dvdrom, cdrom, hd al je pci aansluitingen, allemaal goed controleren of die vastzitten.

Je koelblok van je cpu halen, als die er zo afkomt zonder te wringen (weliswaar na de vergrendeling los te maken) dan moet er nieuwe koelpasta tussen (3 tot 10 euro in een computerwinkel), zonder koelpasta is de koeling een pak minder goed. Eerst goed de oude koelpasta verwijderen. En nogmaals als je hem er niet zo kan afpakken laat hem dan zitten dan is het goed.

Op meer kan ik nu niet komen, als ik nog een idee krijg laat ik het weten. succes :D

ok ga het ff uitproberen dan ik laat wel horen of tie het doet..
bedankt voor de tips

capri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan