computer sneller laten lopen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bebetok

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
hey mensen,

ik heb CM4 gekocht. maar hij loopt niet geweldig (stom stom, maar ik MOEST em hebben..)
maar in ieder geval. ik heb een amd athlon 800 mhz, 128 mb ram. nu kan ik met dit (al wil het lekker 'snel' gaan) één competitie spelen.
maar ik wil meeeeeeeer.
heb ik dan een snellere processor nodig? of alleen aantal mbram omhoog? of komt er meer bij kijken al wil zoiets sneller gaan??

alvast bedankt,

bebetok

Ook, maar alles loopt ook een stuk prettiger met iets meer geheugen. Ik weet niet welk besturingsysteem je hebt?

Ook jah en je snelheid is ook niet echt geweldig 800 Mhz :confused:

maar ik doelde met deze vraag op: als ik een nieuwe processor + mbram koop... is dat alles wat ik nodig heb voor een wat snellere pc? of komt er meer bij kijekn?

Je videokaart speelt ook een grote rol bij games.
Idd meer geheugen kan geen kwaad zeker niet als je op WinXP draait.
Deze schijnt pas lekker te lopen met 256mb geheugen of meer.

Je zou eens moeten kijken welke processor je moederbord maximaal aan kan.

Dan zou ik ook een goede videokaart nemen, want daar draait het bij games om

ja daar heb je het dus al, win xp en 128 mb, voor xp is het zeker handig om minstens 256 te hebben, het werkt wel maar gaat niet optimaal

Ik heb ook 128 mb maar ik merk het verschil niet tussen die versie's qua snelheid

win xp heeft volgens mij op zn minst 128 mb nodig terwijl win 98 en ME volstaan met 32 ofzo of nog minder (98 in ieder geval wel ME weet ik niet). Windows 2000 en NT hebben alweer wat meer nodig en XP dus helemaal

Bij mij draait xp goed op een 300mhz met 64 mb :D
Zelfs als ik een spel speel.

Ja dat dacht ik ook, zoveel problemen zal dat niet opleveren denk ik

WinXP heeft wel degelijk minimaal 256Mb nodig als je meer wil dan alleen Words gebruiken. Zeker met games. Als ik kijk naar mijn idle mem usage dan zit dat rond de 150 Mb... Dat is dus als ik NIKS doe. Als je minder geheugen hebt, load WinXP niet alles en werkt het systeem ook minder efficient. Verder is bij games idd de Videokaart vaak een beslissende factor.

Als je gaat upgraden zou ik Mobo + CPU + 512 DDR kopen. Geheugen kost toch niks meer tegenwoordig. Koop wel A-merk geheugen. Voor een klein bedrag heb je dan een supersnelle machine...

Ik weet niet welke spelletjes jij allemaal gebruikt, maar bij loopt mn computer met een spelletje nog perfect !

P.S Al zou ik wel een snellere willen, maar absoluut niet om de ' games ' beter,sneller te laten lopen

Geplaatst door excelsior
Ik weet niet welke spelletjes jij allemaal gebruikt, maar bij loopt mn computer met een spelletje nog perfect !

Spelletjes ja, met patience of mijnenveger zal je weinig problemen hebben denk ik

Nou bij, Nightfire, Hitman 2, Fifa 2003, Counterstrike, Gta 3 heb ik geen problemen hoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan