Computer sneller maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

funpret

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Haay iedereen,

Ik zoek een programma dat je PC echt sneller laat werken.
Men PC werkt wel snel maar op sommige momenten heel wat trager.
En omdat ik voor men huiswerk veel op mijn PC moet werken is snel wel belangrijk.
Daarom zoek ik een programma dat werkt en liefst gratis is.
Ik raad mensen ook aan geen Uniblue software te kopen ze maken je PC kapot bij mij is het voorgevallen !!!:( Maar hij is opnieuw gemaakt en werkt beter dan ooit maar soms...

Alvast bedankt !

Om te beginnen simpelweg schijfopruiming uitvoeren, gebruik ook het programma CCLEANER. dit schoont alle overbodige bestanden op, en je hebt een mogelijkheid om je register op te schonen.
Verder is het handig om je pc eens te defragmenteren.
Zorg ook dat je geen spyware/virussen hebt, scan eens met malwarebytes
En op die zin van Uniblue. Ik ben van mening dat die programma's weinig effect hebben en er zit inderdaad een risico aan. Als je het toch perse wil, van te voren herstelpunt aanmaken.

Computer sneller maken.

Hallo Funpret. Je hoeft geen speciaal programma te hebben, je kunt veel zelf doen.
Heb je Windows XP, dan onderin de linkjes. Echter je moet wel weten wat je doet. Lees alles goed door, maak eerst een backup als je die al niet had. Maak ook eerst een backup van je register.

Lees hier meer http://www.xp-helpdesk.nl/back-up-van-het-register.html

http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/techniek/windows_sneller_maken.aspx

Hoop dat je ermee vooruit kunt. Laat even weten of je computer echt sneller wordt. Ben benieuwd. Succes groet Manamana.

Ik hgebruik met CCLEANER (aanrader!) ook Tuneup, deze versnelt je processor op momenten dat je een programma opstart.
En naar mijn gevoel werkt het echt!
Wat je ook kan doen (offtopic want je vroeg om een programma) is je PC overklokken, dus de kloksnelheid veranderen.
Als je een van de nieuwe series van ASUS hebt kun je die via de BIOS doen, waarschijnlijk kan dit ook met andere laptops, maar ik weet het alleen van ASUS.
Er zijn voor sommigen ook programma's waarmee je dit kan.
op youtube kun je ook het een en ander vinden van hoe en wat.
Succes;)

Hoi,
Ik raad mensen ook aan geen Uniblue software te kopen ze maken je PC kapot bij mij is het voorgevallen !!!
Dat je überhaupt nog aan TuneUp programma's wilt beginnen. De meeste tweaks van dat soort programma's zijn gewoon nep en berusten op myths.
Eventueel zou je "snelheidswinst" kunnen behalen door bepaalde services uit te schakelen, althans het geheugen minder belasten. Maar dan moet je wél weten welke.
Tegenwoordig hoeft dat geen issue meer te zijn want de RAM kan tegenwoordig niet meer op blijkbaar.
Overclocken heeft bij normaal gebruik ook geen zin. Dat is alleen van toepassing voor gamefreaks.:D
Bij msconfig kun je alles uitvinken behalve je beveiligingssoftware en evt. wifi-software, dat wil ook wel helpen. Zo goed als geen invoegtoepassingen in je browser ook.
Als je echt een snellere pc wilt moet je het OS slipstreamen en alles verwijderen dat overbodig is in jouw ogen.
Zelf heb ik nog ergens een PIII staan (waarmee ik vaak heb geëxperimenteerd) waar een geslipstreamde XP versie opstaat, die zou je aan het werk moeten zien.
Moet hem weer eens naar beneden halen. Doe dat te weinig de laatste tijd.:(

Even je PC van binnen stofvrij maken wil ook nog wel eens helpen.

Doe het volgende :

Ga na Start, Uitvoeren, Type %temp%, %windir%/temp, en %Windir%/prefetch
Maak al deze mapjes leeg.
Gebruik daarna het progamma : CCleaner
En als je wilt ook nog Schijfopruiming
En MSCONFIG Kun je ook nog instellen wat je wilt hebben tijdens het opstarten.

Zorg ook dat je computer geen Virussen enz heeft.

Nouja dit doe ik altijd en meer kan ik niet zeggen. haha ;)

Succes ermee!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan