Computer start alleen wanneer ik Veilige Modus gebruik en dan een restart

Status
Niet open voor verdere reacties.

D34F

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
25
Hi,

ik heb een probleempje.

Een tijd terug heb ik mijn videokaart, een Peak ATI Radeon 3870, opgestuurd ter reparatie. Ik heb een nieuwe videokaart gekregen, omdat hij nog binnen de garantie viel. Maar, sinds ik de nieuwe videokaart heb geïnstalleerd, lukt het mij niet om de computer normaal op te starten.

Als ik hem op start wordt het beeld zwart na het Windows XP laad scherm. Waarschijnlijk omdat er een fout met de drivers is of iets dergelijks. Het rare is dat wanneer ik de computer eerst in Veilige Modus start en dan vanuit die modus de computer restart, hij wel normaal opstart. Helaas begint het probleem weer zodra ik mijn computer heb afgesloten.

Ik heb mijn videokaart in de device manager verwijdert, opnieuw toegevoegd en de drivers opnieuw geïnstalleerd.

Tevens heb ik pas Windows Vista Business 64 bit op mijn computer geïnstalleerd. Ik heb twee harde schijven en ik heb Windows XP SP2 32 bit op de een geïnstalleerd en Windows Vista op de ander. Maar, tegen mijn verwachtingen in, krijg ik geen keuzemenu bij het opstarten wat je normaal bij een dual boot zou moeten hebben. Vista is na XP geïnstalleerd. Hoe kan ik alsnog het keuzemenu krijgen? Nu moet ik namelijk handmatig naar het boot menu gaan en daar kiezen welke harde schijf ik wil starten.

Bij voorbaat dank,

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan