Computer start automatisch op - behalve me de geheugenbanken er in

Status
Niet open voor verdere reacties.

Asmaiac

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Beste forumleden :)

Enkele dagen geleden wilde ik een Wireless PCI Network adapter inbouwen in mijn pc. Bij het openhalen besloot ik om de pc ook maar gelijk stofvrij te maken. Dus met de stofzuiger en wat oorwattenstaafjes aan de gang gegaan. Hierbij heb ik de ventilator en koelelement van mijn processor los gehaald, de videokaart los gehaald, geheugenbankjes los gehaalt, en de voeding los/open gehaald.

Hierna alles netjes weer aangesloten en de stroom er op gezet. Direct wanneer ik de schakelaar (achter op de voeding) op aan zette, sprong de pc aan/uit aan/uit en dat bleef maar door gaan.:shocked: Door meerdere malen op de powerknop aan de voorkant te drukken ging de pc wel aan en deed hij eigenlijk wat hij moest doen. Wanneer ik de pc afsloot begon hij weer met het automatisch aan/uit te schakelen (en dit stopt dan niet). Je kon dit alleen onderbreken door de schakelaar op de voeding uit te schakelen.

Omdat dit niet echt wenselijk was heb ik de pc weer even open gehaald. De meeste draden los gekoppeld, batterij uit de moederbord gehaald (weet niet of dit wel een slimme zet was), geheugenbankjes los gehaald, video kaart er uit gehaald, draadloosnetwerk kaart er uit gehaald. Alles weer aangesloten en vervolgens weer de stroom er op. Hij ging in ieder geval niet meer vanzelf aan/uit. Echter wanneer ik de pc aan zette, ging deze binnen 1 sec weer uit. De pc ging helemaal niet meer aan.

Nu las ik dat ik misschien ook koelpaste zou moeten smeren. Ik een tube gekocht, alles wat ik hier boven heb beschreven weer los gehaald / gekoppeld en weer de stroom er op. Nu krijg ik weer dat hij automatisch aan/uit gaat. Echter wanneer ik de geheugenbankjes er uit laat (zijn er 2 en heb 4 slots - 2x groen 2x oranje), blijft hij aan.

Mijn vraag: zijn beide geheugenbankjes nu stuk, of ligt het toch ergens anders aan? Want hij mag toch niet uit zichzelf aan/uit blijven gaan (dit stopt dus niet behalve als je achter op de voeding uitschakelt of het stroom er af haalt). Pc is trouwens origineel van Medion maar zit in een ander kassie :d

Ik hoop dat er goeie ideeen komen, want hij is wel super snel en dat is wel erg prettig (volgens mij een quad-core). Indien gewenst kan ik wel een foto maken van de binnenkant.

Groetjes:thumb::thumb::cool:

Ik ben wel eens benieuwd naar een aantal goede foto's van de binnenkant. Dan kunnen we meekijken of alles goed aangesloten is ;)

Merk en type PC of moederbord?
Geen biosbeeps?

Alles afkoppelen en volgens het manual opnieuw aansluiten.

De bios weer opnieuw ingesteld na het verwijderen van de bios backup batterij?

Komt ie dan he....
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Het betreft een medion pc :p Foto's ff verkleint want anders kreeg ik het er niet op. Mochten er andere foto's gemaakt moeten worden, let me know!

En bedankt voor de snelle reacties Lange Pier en K1pje

Je werkgeheugen heb je niet geplaatst.... Dan krijg je hem natuurlijk nooit opgestart.

Wat een kabeltroep verder. Wat is die aansluiting op foto 7 aan de linker kant waar de stroomdraden in gaan?

Ow sorry dat had ik er even bij moeten melden. Rood/gele kabel is voor neon die in de kast zit (dit is aan de achterkant een schakelaar). Verder klopt het inderdaad dat het werkgeheugen er uit is gehaald. Als ik ze er weer in plaats start hij automatisch en sluit hij direct weer af, waarna hij weer start, etc. Met de bankjes er uit doet hij dit niet.

Het klinkt misschien gek hoor maar: heb je wel eens gekeken of dat je aanknop blijft hangen?

Yes.. die werkt "gewoon", hij blijft niet hangen. Ik zal morgen de draden omwisselen van de reset button, denk echter dat het niet daar aan ligt. Al weet je het natuurlijk nooit.

Vind btw niets te gek hoor haha. Ben een leek wat dat betreft, dus wederom thnx :thumb:

Ja of het is juist de resetknop die blijft hangen. Dus probeer eerst met enkel de aanknop, en daarna met enkel de resetknop die je aangesloten hebt als aanknop.

:( Helaas... het ligt ook niet aan de knoppen. Wanneer ik de stekkers (foto 7 - blauw/witte en oranje/witte kabeltjes) los haal (beide) blijft hij nog steeds uit zichzelf opstarten :confused:

Loop de bios instellingen na, je hebt ze dat de PC moet booten bij een powerfaliure en daar lijkt dit op.

Hallo

Het steeds on/off cyclen is volgens mij een voedingsprobleem.

Probeer eens een ruilvoeding.

Koppel de voedingsconnector van de h.d.d. af ... deze krijgt momenteel nutteloze klappen , en is ook niet nodig tijdens foutdiagnose

Peter

Laatst bewerkt:
Heb helaas geen leenvoeding :(

Echter blijft hij dus aan/uit gaan, tot ik de ram-kaarten er uit heb. Dan gaat hij wel automatisch aan, maar niet meer uit. Ik heb mijn kast dus nu los. Als ik hem koppel aan mijn beeldscherm, kom ik zonder ram-kaarten wel in de bios? En waar moet ik dan op letten Lange Pier?

Je komt dus ook niet in de bios? ook niet als je gelijk de toets ervoor intrommeld?
Zonder ram start het moederbord niet op, alleen de ventilatoren en devices gaan werken omdat ze sap krijgen, probeer het met 1 reepje geheugen en die eventueel omruilen.

Zit er ook een onboard video op?
Zo ja, de videokaart eruit halen en aan die onboard de monitor hangen.

Nee :( ik kom niet in de bios. Er zit een losse videokaart in. Scherm blijft zwart, als ik kabel er uit haal geeft hij aan geen signaal.

Ram kaart er in en hij gaat weer aan/uit :confused:

Ook raar: als ik de aan knop ingedrukt houd, gaat de pc niet uit, maar start hij opnieuw op. Is dat info waar we (lees jullie :thumb:) iets mee kunnen? De reden dat ik het niet graag opgeef is omdat (ondanks dat het een pc van medion is - waar soms niet echt positief over wordt gesproken - uit 2006 is) hij erg snel was (is een quad core).

Zou dan maar eerst een voeding regelen bij fam of kennissen, als bij die hetzelfde gebeurt ligt het niet aan je eigen voeding en kun je die uitsluiten.
Medion maakt en maakte geen slechte PC's hoor, de airflow was alleen matig tot slecht.

Maare, de bedoeling was om de onboard video te gebruiken want zonder videokaart en onboard video zie je niet veel.

Overigen is de powerswich een maakcontact, 8 seconden ingedrukt houden werkt bij een werkende PC als uit als het gewone even indrukken niet meer werkt om de PC uit te zetten.

Zou de boel er weer uithalen en opnieuw plaatsen, iets zit er miss niet goed.

Yes :thumb: het duurt even maar dan heb je ook wat.

Het lag inderdaad aan de voeding. Ik had maar op de gok een voeding via het web gekocht (lenen van iemand vond ik een beetje omslachtig). Hij doet het. Alleen mis ik nu een aansluiting voor mijn Videokaart. Die gaf bij de eerste keer opstarten aan dat hij te weinig stroom kreeg.

Wel raar want ik had die webshop toch nog wel gemaild welke aansluitingen ik nodig had (dmv fotos). Er zit wel een kabel met 4 aansluitingen, dit moeten er echter 6 zijn (voor mijn videokaart).

Deze is leuk.... de shop waar ik het gekocht heb is nu aan het kijken of ik eventueel een andere voeding kan krijgen omdat ik nu geen stroom heb van mijn voeding naar mijn videokaart.

Maar het leuke is... hij start gewoon na een half uur ofzo (heb niet gemeten) uit zich zelf op :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan