Computer start automatisch op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dedaio

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Ik heb sinds een 2-tal maanden een nieuwe PC met besturingssysteem windows 8.

Nu heb ik lange tijd gedacht dat ik mijn PC soms vergeet af te sluiten, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Ik heb mijn PC 4 dagen niet gebruikt. Deze ochtend ben ik opgestaan en heb ik gemerkt dat mijn PC toch opstond, terwijl ik 100% zeker ben dat ik dat niet gedaan heb. Mijn PC start dus automatisch op.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit mogelijk is ?

Hoi,

Je meld even geen hardware maar volgens mij staat er tegenwoordig een optie in de bios om hem via netwerk op te starten misschien dat daar wat mis gaat.

Laatst bewerkt:
Kijk inderdaad eens naar eventuele WOL (Wake On LAN) instelling.

De wake on Lan-instelling staat wel degelijk op "disabled" heb ik zonet gezien.

Niemand die mij kan helpen met dit probleem ? Ik vind het toch behoorlijk vervelend.

Zonder info over welke pc het gaat (specs, merk/type b.v) is het koffiedik kijken voor de helpers.

De specs zijn :

Windows 8.1 besturingssysteem
WD Blue WD10EZEX 1 TB harde schijf
Intel Core i5 4690 / 3.5 Ghz - 6 MB cache processor
Crucial Ballistix Sport 8 GB ram
Corsair VS550 - Voeding
MSI GTX 970 4GD5 OC - grafische kaart

Is er niemand die mij kan helpen ? PC begint het steeds regelmatiger te doen ...

Zet je de pc werkelijk uit of in slaapstand? Waarom ik dat vraag? Als je jouw pc met een willekeurige toets uit de slaapstand kunt halen en je hebt b.v. een kat o.i.d. ........
Dit scenario zou zomaar eens kunnen.

Ik zet mijn PC eigenlijk nooit in slaapstand. Ik sluit de PC wel degelijk volledig af (via de knop afsluiten)

Als men het hier ook niet weet heb ik geen idee wat ik nog kan doen :(

Kijk dan eens naar deze geavanceerde instellingen van je netwerkkaart. Als die aan staan, zet ze dan uit. Niet geschoten is altijd mis:
NW.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan