computer start continu opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

xLxOxTxRx

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2005
Korte samenvatting van het probleem en de evt oplossingen die ik al gedaan heb.

Geheugen: 256 mb (RIMMgeheugen)
CPU: 1,6 mhz

Pc is ongeveer 3 jaar oud. Ik heb een klein thuisnetwerk mbv een router (draytek 2600WE).

Mijn computer start uit zichzelf iedere keer opnieuw op, zonder foutmelding. Na eerst zelf een aantal dingen nagekeken te hebben, heb ik hem weggebracht en hem laten testen. Het geheugen, harddisk, voeding e.d. is getest en goed bevonden. Ze hebben nieuwe koelpasta aangebracht en mijn computer heeft daar 18 uur gedraaid zonder problemen.

Eenmaal thuisgekomen en na het aansluiten startte hij direct weer opnieuw op. Ik heb op aanraden van de zaak die hem nagekeken heeft, de stroomtoevoer gecheckt, heb voor de zekerheid de batterij van het moederboard vervangen, heb de muis verplaatst van USB-poort naar een COM-poort. Hij bleef het doen, dus ik weer duimen, hopende dat het opgelost was. Maar nee hoor.. na ongeveer een half uur ging hij weer.
Hierna ander stopcontact gebruikt, stekkerdozen e.d. vernieuwd, maar ook dit heeft niet mogen baten.

Op dit moment staat er een schone windowsXP op, met alleen McAfee. Tijdens het updaten van windows is hij niet één keer opnieuw opgestart, maar toen ik hierna het internet opging merkte ik dat het probleem niet verholpen was.

Bvd, Lex

Kijk eens in je config.scherm onder systeem. Tabblad opstarten. Haal het vinkje eens weg bij de optie" bij fouten, computer opnieuw opstarten" Je weet maar nooit of dit helpt.

Zie afbeelding

Geplaatst door raymond-hubertu
Kijk eens in je config.scherm onder systeem. Tabblad opstarten. Haal het vinkje eens weg bij de optie" bij fouten, computer opnieuw opstarten" Je weet maar nooit of dit helpt.

Zie afbeelding

Ik zie geen afbeelding, maar ik denk dat je bedoelt: computer automatisch opnieuw opstarten? (bij opstart en foutinstellingen) Dit vinkje staat uit ;)

Lex

Afbeelding was inderdaad niet zichbaar maar was dus ook niet nodig want je wist waar ik het over had. Ik had dit probleem nl ook en in het begin leek het uitzetten van de eerder genoemde optie te helpen, uiteindelijk was 1 geheugenmodule defect, deze vervangen en klaar is kees.

Ik zou terug gaan naar de winkel.
Ik neem aan dat zij beweren dat de pc geen mankementen heeft en het tegendeel is waar.
Heb het ook al eens meegemaakt, de winkel kan ook de fout in gaan.

NB. Tijdens het op internet gaan, heb je de pc wel eerst goed beveiligd neem ik aan?

Geplaatst door Admin_Frisian
Ik zou terug gaan naar de winkel.
Ik neem aan dat zij beweren dat de pc geen mankementen heeft en het tegendeel is waar.
Heb het ook al eens meegemaakt, de winkel kan ook de fout in gaan.

NB. Tijdens het op internet gaan, heb je de pc wel eerst goed beveiligd neem ik aan?

Yep, heb eerst de virusscan erop gezet en ben daarna pas i-net opgegaan :D

Ik heb contact gehad met de winkel vandaag, alleen zij blijven volhouden dat het iets met mijn externe hardware te maken heeft. En dan gaan ze gooien met termen als ghost-image maken, msconfig starten en daarmee testen e.d. Mijn computerkennis gaat tot op redelijk niveau, maar die dingen zijn abracadabra...

Lex

Wissel voor de gein je geheugenmodules eens om, komt dit probleem eigenlijk alleen voor als je op het internet zit??

Wissel voor de gein je geheugenmodules eens om, komt dit probleem eigenlijk alleen voor als je op het internet zit??

Nee gebeurt ook als ik de i-netverbinding verbreek. Het geheugen heb ik geswitched van de ene bank naar de andere. Het probleem wat ik heb met het geheugen is dat het moeilijk te testen is. Er zit zgn Rimmgeheugen in met zeg maar 2 dummies in de lege banken. Als ik de dummies niet plaats gaat het sowieso mis.

Lex

Geplaatst door xLxOxTxRx
Ik heb contact gehad met de winkel vandaag, alleen zij blijven volhouden dat het iets met mijn externe hardware te maken heeft. En dan gaan ze gooien met termen als ghost-image maken, msconfig starten en daarmee testen e.d.
Daar zit je dan maar mooi mee, het kan net zogoed een piekspanning in de voeding zijn.
M.a.w. je voeding is naar de kl@*&%.

Geen rare temperatuurpieken??
En probeer eens met zo weinig mogelijk hardware de pc aan te zetten, dus PCI-kaarten eruit en cd-rom stations eruit.
Nog een aanvullinkje hoor, raymond, nu we toch bezig zijn ;)

Geplaatst door Admin_Frisian

En probeer eens met zo weinig mogelijk hardware de pc aan te zetten, dus PCI-kaarten eruit en cd-rom stations eruit.
Nog een aanvullinkje hoor, raymond, nu we toch bezig zijn ;)

no problem:D

Geen rare temperatuurpieken??

Voor wat ik kan zien in de Bios aan temperatuur... was het 31 graden. Ik heb niet zo'n modern moederbord.. tenminste dat heb ik me laten vertellen, want in de nieuwste kun je het beter zien oid

Geplaatst door xLxOxTxRx

Voor wat ik kan zien in de Bios aan temperatuur... was het 31 graden. Ik heb niet zo'n modern moederbord.. tenminste dat heb ik me laten vertellen, want in de nieuwste kun je het beter zien oid

31 graden is netjes

Het met zo min mogelijk hardware de pc opstarten en dan 1 voor 1 toevoegen ga ik vanavond nog proberen.

Ik zal morgen dan de evt. uitslagen posten e.d. Na nu al de hele middag ermee bezig geweest te zijn, begin ik het al aardig zat te worden.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie eerste hulp :)

Lex

Geplaatst door xLxOxTxRx
Het met zo min mogelijk hardware de pc opstarten en dan 1 voor 1 toevoegen ga ik vanavond nog proberen.

Ik zal morgen dan de evt. uitslagen posten e.d. Na nu al de hele middag ermee bezig geweest te zijn, begin ik het al aardig zat te worden.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie eerste hulp :)

Lex

Succes, hopelijk kom je achter de boosdoener:thumb:

Alle tips hielpen niet, dus ben ik vandaag naar een andere winkel gegaan. Deze zaak sloot de computer direct aan en (gelukkig) kwam het probleem direct weer. Hij startte direct opnieuw op en blijkbaar maakte het moederbord toch ergens sluiting. Op dit moment heb ik dus een nieuw moederbord e.d. En ik hoop hem morgen weer helemaal werkend te hebben :D

Iedereen die gereageerd heeft, bedankt voor de nuttige tips.

Lex

Ik hoop voor je dat het probleem bij deze opgelost is.
Veel succes ermee :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan