computer start dos niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Ik heb een probleem.
nou is er niks aan de hand hoor maar ik ben alvast wat voorbereidingen aan het treffen, mocht mijn pc dus eerdaags wel eens gaan willen crashen.

Maar ja dan moet ik dos wel aan de praat krijgen natuurlijk.
zodra ik bij het eerste opstart scherm op f8 druk gebeurt er dus niks.
hij loopt wel te tikken zo van er word een knop ingedrukt gehouden, maar voor de rest negeert hij niet op de command die ik hem geef.

is hier een oplossing voor?

Windows installatie cd boot proberen te herstellen?

Anders opstarten met laatste juiste configuratie als die optie mogelijk is.

Misschien kun je ook iets specifieker zijn in je probleem, wat komt erop het scherm, maakt de computer nog piepjes, laatste keer achter pc nog iets geinstalleerd?

Wanneer hij daadwerkelijk gaat crashen, zou ik je harde schijf eruit halen en op andere pc aanlsuiten, backup maken, terug bouwen en windows herinstalleren.
Maar het blijft jou pc :p

Succes! :thumb:

Windows installatie cd boot proberen te herstellen?

Anders opstarten met laatste juiste configuratie als die optie mogelijk is.

Misschien kun je ook iets specifieker zijn in je probleem, wat komt erop het scherm, maakt de computer nog piepjes, laatste keer achter pc nog iets geinstalleerd?

Wanneer hij daadwerkelijk gaat crashen, zou ik je harde schijf eruit halen en op andere pc aansluiten, backup maken, terug bouwen en windows herinstalleren.
Maar het blijft jou pc :p

Succes! :thumb:

ja hallo ik ben ook maar een simpele burger met een klein loontje.
denk je dat ik een heel computer station hier heb ofzo? :D

afijn de Windows heb ik een paar dagen geleden nog helemaal opnieuw geïnstalleerd.
dat houd dus in: Geformatteerd en Windows opnieuw geherinstalleerd.

wat ik heb begrepen van andere forums is dat je de windows cd of een diskette nodig heb om dos te kunnen draaien.
Klopt dit?

ook geeft hij in het begin aan de dat bios niet geinstalleerd staat terwijl ik daar toch echt wel in kan komen. Mijn pc is soms nogal vaag.

Laatst bewerkt:
zo'n dergelijke probleem had ik ook een keer. Dat ik dos niet in kon, terwijl je wel piepjes hoort dat F8 wordt ingedrukt.
De oplossing was simpel; Ik drukte te vaak op F8, waardoor de pc in de war raakte.
Misschien moet je eventjes wachten, en dan pas op F8 drukken.

Laatst bewerkt:
de hamvraag.... waarom moet je zo nodig in de DOS-modus zijn dan?

de hamvraag.... waarom moet je zo nodig in de DOS-modus zijn dan?

omdat ik als ik op dat moment windows niet meer in kom ik vipre op kan starten vanuit dos.
me pc is nogal oud dus het valt nogal vaak voor dat me pc plots uitvalt. (koeling valt er steeds af) ik heb geen zin elke keer weer winxp erop te installen, of me gegevens te verliezen.
ja ik weet het... een backup is de oplossing maar soms vergeet ik dat weleens ;)

Nou... gevens ga je op deze manier gegarandeed verliezen. Als steeds de boel zomaar uitvalt, is dat niet bevorderlijk. Dat is erom vragen dat je straks problem krijgt. De vraag is dan niet of, maar wanneer.

Koop gewoon een nieuwe voeding, of nog beter, een nieuwe pc. Dat hoeft je echt geen arm en een been te kosten, met een beetje zoeken ben je voor nog geen € 300,- weer helemaal bij de tijd. Monitor moet er dan eventueel nog wel bij, maar dat kost je tegenwoordig ook geen vermogen meer. Voor een slordige € 100 heb je een lcd-scherm.

Kijk , je kan voor dat soort bedragen natuurlijk geen topkwaliteit en superprestaties verwachten, maar alles beter dan een onbetrouwbaar oud barrel dat steeds uitvalt. En je gaat er - ook met een voor deze tijd eenvoudig systeem - geheid met sprongen op vooruit in vergelijk met je oude systeem. De meest simpele Core2Duo, nieuwe Pentium of i3 processor is een wereld van verschil met een oudee Pentium 4.

Nou... gevens ga je op deze manier gegarandeed verliezen. Als steeds de boel zomaar uitvalt, is dat niet bevorderlijk. Dat is erom vragen dat je straks problem krijgt. De vraag is dan niet of, maar wanneer.

Koop gewoon een nieuwe voeding, of nog beter, een nieuwe pc. Dat hoeft je echt geen arm en een been te kosten, met een beetje zoeken ben je voor nog geen € 300,- weer helemaal bij de tijd. Monitor moet er dan eventueel nog wel bij, maar dat kost je tegenwoordig ook geen vermogen meer. Voor een slordige € 100 heb je een lcd-scherm.

Kijk , je kan voor dat soort bedragen natuurlijk geen topkwaliteit en superprestaties verwachten, maar alles beter dan een onbetrouwbaar oud barrel dat steeds uitvalt. En je gaat er - ook met een voor deze tijd eenvoudig systeem - geheid met sprongen op vooruit in vergelijk met je oude systeem. De meest simpele Core2Duo, nieuwe Pentium of i3 processor is een wereld van verschil met een oudee Pentium 4.

ja ik ben er nu ook druk mee bezig. maar op dit moment kan ik er gewoon geen 1 aanshaffen tenzij je me wilt sponseren uiteraard :D

en overigens, je denkt toch zeker niet dat ik met een pc van 300 euro de winkel uit gaat of wel?:confused:
nee als ik een pc koop dan wil ik er eentje die zelfs mij kan doen verbazen.
en overigens ik ben niet zo iemand die om de 3 a 4 jaar een nieuwe gaat/kan kopen.
dus dan spaar ik liever gelijk voor een goeie die minimaal 7 jaar mee kan.
dit ding is nu ook al 8 jaar oud.

enfin,

ff ontopic weer... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan