Computer start erg langzaam op

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn computer Xp start erg langzaam op,duurt ongeveer 5=4-5 minuten voor ik icoontjes zie.

Wat kan ik hieraan doe.

Ik gebruik het programma system mechanic(iolo) en registe mechanic:eek:

Gelukking bestaan er ook zulke sites;

http://www.schoonepc.nl/index.html

Veel succes!
Hoi,
i.p.v. advies te geven verwijs je meteen door naar een andere site.
Waarschijnlijk heeft TS teveel opstartprogramma's die alle beschikbare geheugen opgebruikt tijdens het opstarten/laden van Windows.
Even doorvragen dus om de precieze oorzaak te achterhalen.

Laatst bewerkt:
opstartitems

Via uitvoeren, msconfig opstartprogrammas bekeken. Kunnen er verwijderd worden?
ZIE BIJLAGE.
alvast allemaal bedankt!

Bijlagen

Nou dat valt allemaal wel mee, msmessenger en tomtomhomerun zou je nog kunnen uitschakelen.Msmessenger is de ingebouwde messenger van Windows die dus niets van doen heeft met b.v. WindowsLiveMessenger, dat van tomtom kun je ook handmatig opstarten en de NvCpl heeft met de configuratie van je videokaart te maken dus die kun je beter laten zo.
De vraag is, hoeveel RAM heb je aan boord en hoeveel daarvan wordt daadwerkelijk gebruikt als je pc is opgestart. Dat kun je zien onder taakbeheer.
Heb je je schijf ook al eens gedefragmenteerd? De oorzaak van je probleem kunnen n.l. divers zijn. Meestal is het een geheugenkwestie, onvoldoende geheugen voor een te zwaar belast systeem, maar het kan ook aan een slecht onderhouden schijf liggen, of een op-sterven-na-dood-schijf. Hoe oud is de schijf ongeveer? Een schijf gaat gemiddeld 5 jaar mee. Hou dat in het achterhoofd.

Misschien is het ook handig om je register of harde schijf gewoon is op te schonen
-> Ouwe bestanden weg of comprimeren
-> Onnodige programma's verwijderen
-> Register schoonmaken voor de verwijderde programma's

Probeer CCleaner
-> http://www.piriform.com/ccleaner

Het kan ook liggen doordat je best veel programmas tegelijk aan hebt staan op je pc terwijl je dat niet weet
Ga naar start dan naar uitvoeren en dan type: msconfig en daar kun je instellen welke programmas zich zelf automatisch mogen inschakelen bij het opstarten van je pc.

Vraag was al beantwoord en TS reageert nergens meer op vandaar dat het topic dicht gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan