Computer Start Maar Beeldscherm Blijft Zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

PRYMIC

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Ik zag in apparaatbeheer een uitroepteken bij VGA, hierbij werd aangegeven dat het stuurprogramma wellicht niet goed werkt.
Om deze reden probeerde ik een nieuwe driver te installeren.
Nadat ik een driver had geinstallerd (waarschijnlijk de verkeerde) ging de uitroepteken niet weg. Ik deed de computer uit en daarna weer aan.
De computer ging wel aan maar er kwam niets op het beeldscherm. Ik weet dus niet als er niets op het scherm komt doordat ik een verkeerde driver had geinstalleerd.

Als ik de computer nu aandoe hoor ik alleen nog een beep geluid maar er komt dus vervolgens niets op het scherm.
Het beep geluid is constant en duurt ongeveer 8 seconden (van de beepcodes wordt ik ook niet wijzer want mijn beep patroon zit er niet tussen)

Inmiddels heb ik een nieuwe videokaart ingeplugd en de computer opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat.

Moederbord van ASUS model P4S533-MX
Bios is van Phoenix

Wat me verder opvalt is dat als ik de computer opstart het toetsenbord en de muis niet aangaan (de lampjes van het toetsenbord en de muis branden in het begin wel heel even maar daarna gaan ze weer uit)
Iemand een idee wat ik kan doen om dit probleem op te lossen ?

Vermoedelijk is je bios in de stress geschoten.
Probeer eens een bios reset dmv een jumper te verplaatsen of de knopbatterij op je moederbord enige seconden te verwijderen.
PASOP WEL DE VOEDINGSTEKKER VAN DE PCKAST UIT HET STOPCONTACT OM SCHADE AAN JE MOEDERBORD TE VOORKOMEN.

Hi,

Ik heb de jumper verplaatst en de batterij even eruit gehaald.
Dit heeft helaas niet geholpen, nog steeds geen beeld :(

9 kansen van 10 dat je videokaart de geest heeft gegeven. Je kan nog eens proberen van hem eruit te halen en terug erin, alles goed aandrukken en weer proberen, maar als dat niet helpt, zal het toch een nieuwe videokaart worden vrees ik.

Jumper wel weer terug gezet in oude positie?

Ik heb inmiddels een nieuwe videokaart erin gestopt. Na het opnieuw opstarten van de pc is er nog steeds geen beeld.

Nadat ik de videokaart heb gekocht heb ik het in de moederbord geplugd en heb ik de computer opnieuw opgestart. Ik neem aan dat voor het aansluiten van een nieuwe videokaart niet meer handelingen nodig zijnn.

PS: Zelfs de NumLock knop van het toetsenbord gaat niet aan en uit. Hierdoor maak ik op dat ook het toetsenbord niet actief is. Als ik de computer aanzet gaat de NumLock knop wel heel even aan, dus het toetsenbord krijgt wel stroom, maar is na het opstarten toch niet meer actief

Videokaart al een keer verwijdert en opnieuw terug geplaatst?

Ik maakte eerst alleen gebruik van een onboard videokaart. Nadat er geen beeld meer kwam heb ik het geprobeerd met een videokaart die ik heb gekocht. Maar dit heeft het probleem niet verholpen.

Heeft die met de onboard videokaart wel gewerkt?
Zo ja haal dan de bijgeplaatste videokaart er uit en probeer dan nog eens opnieuw op te starten.

Laatst bewerkt:
In dat soort gevallen, is het vrijwel altijd je videokaart, of je moederboard. Aangezien het je videokaart niet is, is het waarschijnlijk je moederboard;) (heb zelf ook dat probleem gehad namelijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan