Computer start niet correct op na verwisselen harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paauwer

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
hallo,

ik ben aan het prullen geweest aan mijn pc. Prullen is nooit verstandig natuurlijk, maar heb nog nooit problemen gehad eigenlijk.

Het volgende is het geval. Ik heb nog notebook geheugen liggen en ik wilde dat geheugen uitlezen. Dus ik heb een 2,5 to 3,5 inch ide verloopding gekocht. Maar mijn vaste pc heeft al 2 harddisks erin zitten en ik had geen kabels meer dus. Ik heb er 1 (harde schijf 1) losgetrokken en toen daar de 2,5 inch aangedaan met het verloop ding. Vanaf toen ging het mis. Ik kreeg de computer niet meer opgestart. Dus ik dacht misschien is dat wel degene waar windows en zo opstaat. dus heb ik harde schijf 1 teruggezet en het kabeltje met harde schijf 2 verwisseld. Ook toen startte de boel niet op. Daarna de ide eruit gehaald en beide harde schijven teruggeplaatst zoals het zat, maar nu nog steeds geen beeld. Toen voor de zekerheid ook nog de kabels gewisseld omdat ik niet meer weet welke schijf de originele is, maar beide keren hetzelfde te zien. Ik krijg wel het opstartscherm van hp. En dan kan ik f9 voor boot kiezen en f10 voor setup. Als ik setup kies dan krijg ik een cursor in de hoek van het beeld dat knippert. Kies ik het boot menu dan wordt er gevraagd: Press enter to select IPL device. Esc for Exit. Ik kan dan kiezen tussen A:, usb device, C: of MBA V6.1.2 slot0510. Wie kan mij helpen. Hoe krijg ik de pc weer aan de praat. Moet er een windows cd misschien in? Ik weet het niet.

Ik hoop dat 1 van jullie kan helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan