Computer start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

billmeyer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2012
Welbeminde vrienden

Computer start niet door .
Ik hoor een paar piepjes en kan dan nog wel in Bios komen
maar dan verschijnt links boven de knipperende cursor.

Kan geen systeemherstel doen of herstelschijf windows 7 want de computer reageert niet
op de cd.
Volgende mededelingen heb ik voorbij zien komen:
boot mgr ontbreekt.
Ook Primary Master Hard disk error.
No Ide Master HDD detected.

Vanochtend naar computerzaak gegaan en voila mijn pc start normaal op.
De usb van mijn Lexmark printer zou mischien de boosdoener zijn dus die er maar uithalen bij
opstarten aldus de raad van deze expert.

Om kort en goed te gaan: vanavond weer dezelfde problemen en uiteindelijk stertte hij weer
normaal op. Hou hem op de slaapstand.

Wat is er aan de hand?
Ik dank je alvast voor je tijd en moeite om mij te helpen.

Groet
Bill

Controleer eens of de kabeltjes van je harde schijf nog goed vast zitten, aangezien de harde schijf eerst niet herkend werd (dat is ook de oorzaak van de knipperende cursor: de pc is dan op zoek naar een schijf om van te booten).

Als de tip van K1pje niet werkt moet je even de computer uit en inelkaar zetten. Mischien is je hardeschijf gewoon versleten en moet je een nieuwe
Als dat niet werkt probeer toch w7 opnieuw te installeren en juiste drivers te installeren

Misschien een gekke gedachte, heeft jouw printer een kaartlezer?
Die kan misschien worden gezien als een boot wanneer daar een kaartje inzit
Zou niet mogen maar ja computers blijven rare dingen

Hallo billmeyer,
Laat ons weten of je de boot-volgorde kunt aanpassen in de Setup. De computer start niet zomaar op vanaf de Windows CDRom. De CDRom drive zal eerst moeten voorkomen en dan vooraan moeten staan in de lijst. Volgens mij moet de CDRom dan starten na het desgevraagd indrukken van een toets

Bij het controleren van de kabels moet je even kijken of de harde schijf aan het kortste uiteinde van de kabel zit en de kabel nergens beschadigd is aan een scherpe rand van de kast. De jumper op de harder schijf moet op Ma (master) staan. CS (cable select) is na verloop van tijd wel eens niet goed genoeg. Hangt er een ander station aan de middelste aansluiting, dan moet die met het jumpertje op Sl (slave) staan.

Op het moment dat je de stroomaansluiting van de harde schijf controleert kan je beter de datakabel even los hebben. Anders gaat die misschien aan en uit en kan de kop tijdens lezen en schrijven crashen. Ook even naar het inwendige van het stroomstekkertje kijken en voelen/luisteren of de schijf wel draait (bij al het andere de spanning er natuurlijk af hebben).

Laatste bericht verwijderd, gezien dit enkel een citaat was, van iemand zijn/haar eerdere bericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan