computerman2nd
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 jun 2012
Hallo iedereen
Ik hou me even bezig met het herstellen van een IBM NetVista uit 2000. Het model is een 6269-P7G.
De specificaties: 10,1 Gb HDD, 64Mb Ram en 800MHz PIII processor.
In het begin startte hij niet en gaf hij piepgeluiden. Het leek een sirene van een brandalarm.
De tweede keer deed hij het niet meer, maar startte de computer ook niet.
Een halfuur later nog eens geprobeerd en toen kwam er een groen-achtige vlam uit de voeding. Deze ruikt nu een beetje als benzine. Ik heb deze vervangen, maar als ik de computer start: weer de piepgeluiden.
Het is een herhalende piep met twee tonen. Zoiets als piep-puup piep-puup piep-puup, zonder pauzes.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak is?
De computers hebben lange tijd in ergens anders in een camionette gestaan in weer en wind, vries en hitte, vocht en droogte.
Alle hulp is welkom, maar 'gooi die bak op het stort' is geen optie...
Alvast bedankt,
Computerman2nd
Ik hou me even bezig met het herstellen van een IBM NetVista uit 2000. Het model is een 6269-P7G.
De specificaties: 10,1 Gb HDD, 64Mb Ram en 800MHz PIII processor.
In het begin startte hij niet en gaf hij piepgeluiden. Het leek een sirene van een brandalarm.
De tweede keer deed hij het niet meer, maar startte de computer ook niet.
Een halfuur later nog eens geprobeerd en toen kwam er een groen-achtige vlam uit de voeding. Deze ruikt nu een beetje als benzine. Ik heb deze vervangen, maar als ik de computer start: weer de piepgeluiden.
Het is een herhalende piep met twee tonen. Zoiets als piep-puup piep-puup piep-puup, zonder pauzes.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak is?
De computers hebben lange tijd in ergens anders in een camionette gestaan in weer en wind, vries en hitte, vocht en droogte.
Alle hulp is welkom, maar 'gooi die bak op het stort' is geen optie...
Alvast bedankt,
Computerman2nd