computer start niet, geen piepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik heb een oude HP e-vectra computer, zo'n mooi klein dingetje (pIII, 866 Mhz) gekregen die het niet doet. wanneer ik hem aandoe draait de fan en de HD en de lampjes op het toetsenbord knipperen 1 maal. Het beeldscherm start niet op en ik hoor ook geen piepjes. Kortom, hij doet weinig. Nu vroeg ik me af als de processor stuk is je deze verschijnselen krijgt of zou je sowieso de bios piepjes moeten horen bij het opstarten? Zo op het eerste gezicht is er niets op het moederbordje doorgebrand en zitten alle kabels goed vast (nog een keer extra losgehaald en aangedrukt) Ook heb ik al de bios-schakelaar omgehaald en de batterij eruit gehaald om het bios te resetten. wie weet waar het in zou kunnen zitten dat deze mooie kleine pc het niet doet?

Bijlagen

• hpepc.jpg
    hpepc.jpg
    17,4 KB · Weergaven: 45
ik denk dat er geupdate was naar het bios maar dat ze die pc uitgeschakelt hebben tijdens het updaten van de bios. ik heb nooit meegemaakt dat de processor opgeblazen is wel 1 x pc te vroeg uitgezet tijdens het updaten van de bios toen was moederbord nog nieuw en is het teruggestuurd waar het moederbord vandaan kwam daar hebben ze de bios gerapareerd hoe weet niemand.. misschien ligt het ook wel aan de videokaart als er geen piepjes zijn controlleer dan ook of het speaker in die pc wel goed aangesloten is

Laatst bewerkt:
Het is een bedrijfs-pc (geweest) waarvan alles is beveiligd, dus het bios is nooit ge-update. Moederbord stuk dus, da's jammer. Nou ja, dan maar slopen voor onderdelen denk ik.

ja zeg maar moederbord stuk want de moederbord kan toch niet meer terug naar waar die vandaan kwam want het is geen nieuwe meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan