Computer start niet goed meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansje1842

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hallo,

Als ik mijn computer aanzet gaat alleen het groene aanlampje branden, verder krijg ik een zwart scherm.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt.

Hans.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Alleen groene lampje geen ventilator of zo?
Lijkt op een voedings probleem.
Modag

Sorry,

Ik had wat duidelijker moeten zijn, de pc gaat voor de rest wel normaal aan.
Maar het groene lampje is het enige visuele teken dat de pc aan is.

Sorry,

Ik had wat duidelijker moeten zijn, de pc gaat voor de rest wel normaal aan.
Maar het groene lampje is het enige visuele teken dat de pc aan is.

Wat versta je onder gewoon aan maar heb je geen beeld ?
Hd led zie je ook niet in gebruik tijdens opstarten
Modag

Hij maakt hetzelfde geluid als normaal, alleen heb ik geen beeld, en gaat er ook geen rood lampje knipperen, wat hij normaal wel doet.

Hoi,

Geen piepjes ? En tijdens het opstarten geen beeld in het begin als hij langs dos scherm komt.

Modag

heb je het geheugen al eens losgemaakt en opnieuw geplaatst?

ja, heb al geprobeerd, persoonlijk denk ik dat het aan de bios chip ligt, maar hoe kan ik dit controleren?

je kan een bios reset proberen dmv het batterijtje er uit te halen, haal wel eerst de stroom eraf en zet hem dan na een paar minuten terug

Kan iemand een foto sturen met duidelijk aangegeven waar dat batterijtje zit, want als het om de wat geavanceerdere onderdelen gaat weet ik er niks van, ik kan nog net geheugen erin zetten.

Kan iemand een foto sturen met duidelijk aangegeven waar dat batterijtje zit, want als het om de wat geavanceerdere onderdelen gaat weet ik er niks van, ik kan nog net geheugen erin zetten.

Kan niet missen, het is een knoopbatterij ten grote van een euro

maar waar vind ik die ergens op het moederbord en zijn er nog speciale dingen om rekening mee te houden?

En als ik die eruit haal , dan word de bios helemaal gereset?
Want gisteren heeft een vriend van mij de bios nog geflasht.

Als je een biosflash of update heb gedaan is het meestal niet meer mogelijk om hem weer terug te brengen naar de oorspronkelijke staat.
Een biosflash overschrijft je oude bios.

dan zou ik eerst contact opnemen met de fabrikant van je MoBo maar vervang hem alleen als hij echt stuk is

Dan ga ik er binnenkort wel mee naar een computer zaak, ik ga vanavond toch op vakantie.

En als ik die eruit haal , dan word de bios helemaal gereset?
Want gisteren heeft een vriend van mij de bios nog geflasht.
En daarna ging ie niet meer aan? :thumb::o
Had je beter in je topicstart kunnen zetten.

Tegenwoordig zijn er wel biossen waarbij je een update ongedaan kan maken. Ik weet niet wat voor moederbord je hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan