Computer start niet goed op als WD 1TB harde schijf in de USB zit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elandlord

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Hallo,

Ik weet dat er veel informatie met betrekking tot dit probleem op internet staan, maar kan geen goede vinden. Ik heb er ook al een tijdje last van en het is toch irritant.

Mijn probleem is dat als ik de WD harde schijf in de usb laat zitten terwijl hij opstart, komt hij niet verder dan BIOS. Mijn vraag is dan ook hoe dit simpel opgelost kan worden. Ik heb Windows 7 32 bit. Als je meer info nodig hebt, vraag het dan ;).

Alvast Bedankt!

Misschien staat je bios ingesteld dat hij op de eerste plaats van usb wilt booten

Hmm, denk het niet maar ga het ff checken.

iig, bedankt voor je bericht ;)

EDIT: Als ik in BIOS wil komen als de harde schijf erin zit, dan wil hij eerst een check doen. Hij bleeft dan steken bij:

Auto-detecting USB mass storage:
#device1

daarna heb ik gecheckt en in de BIOS stond de interne harde schijf al als enige boot.

Laatst bewerkt:
Ik kan 2 dingen bedenken: optie een: de computer probeert toch van externe USB schijf te booten. Kom je erachter door de USB schijf eruit te trekken, de computer tot de Bios laten starten en dan controleren dat de computer echt niet van USB mag opstarten.
Zit je USB schijf altijd aan de netvoeding of niet? Anders zou het kunnen dat het USB interface al geïniatileert is maar de harde schijf nog geen voeding heeft om te spinnen...
Het zijn maar ideën...:thumb:

Die eerste optie, hoe kan ik die nou precies checken? Ik heb dat geloof ik al eens gecheckt. Ik heb 3 boot-opties en 2 daarvan heb ik disabled. Op de ene die over is heb ik gekozen voor mijn normale interne harde schijf.

En de externe hardeschijf zit altijd aan de netvoeding. Wat moet ik nou doen?

Laatst bewerkt:
Je schijf wordt niet/niet goed herkent door de bios waardoor deze blijft proberen te zoeken ipv door te gaan naar de volgende startoptie(s).
Ik denk daarbij aan 2 dingen:
*Bios update, maar niet aan te raden.
*Externe schijf pas inpluggen als de computer is opgestart.

Oké, en juist dat laatste dat irriteert mij heel erg. ;)

Mochten er meer suggesties zijn dan hoor ik het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan