Computer start niet goed op na nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurrie100

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden hier al een topic aangemaakt met het probleem dat mijn computer telkens maar weer bleef opstarten wanneer de nieuwe videokaart erin zat. Als ik hem aanzet, hoor je telkens een getik en lijkt het alsof de computer niet goed door kan starten. Uiteindelijk start hij toch op, maar dat duurt een hele tijd. Ook kan hij niet uit slaapstand ontwaken; hij loopt dan vast. Er werd gezegd dat een de voeding waarschijnlijk te zwak was voor de videokaart. Ik heb daarop een nieuwe voeding gekocht en reeds geplaatst. Nu heb ik helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik wil echt heel graag weten waar dit aan ligt, want zo blijf ik dingen kopen, maar niets werkt. Ik heb de videokaart gewoon in een PCI-e poort gestopt. De pc zelf komt uit 2007, dus kan het ook zijn dat het moederbord de kaart niet aan kan? Ik wil het graag zeker weten, aangezien het ook weer zonde zou zijn als ik straks een nieuw moederbord koop, maar ook dat niet het probleem doet verhelpen. Ik zou de videokaart nog kunnen testen misschien ergens anders, maar hij komt gewoon nieuw uit de winkel.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groet,

Jurgen

Ga ervan uit dat de juiste drivers geïnstalleerd zijn ? Welk OS is geïnstalleerd ? En weet je ook de types van het moederbord en de videokaart ?
Zou hem sowieso eens ergens anders proberen, niet dat je toevallig een maandagmorgen model gekregen hebt ;)

Ja, welke drivers zou het anders aan kunnen liggen? Zonder die nieuwe videokaart werkt hij wel. Hieronder even een logje van m'n pc:

Code:
Rapport van Gebruiker's computer
Uitgevoerd op 5-4-2012, 20:19:28

Computer
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: Acer
- Computermodel: Aspire T180

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: Acer
- Model: EM61SM/EM61PM         
- BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD
- BIOS Model: )Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG, versie R01-B3
- Aansluitingen: PCI0 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Gebruikt), PCI3 (Gebruikt), PCI4 (Gebruikt), PCI5 (Gebruikt), PCI6 (Gebruikt)
- Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB)

Processor
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4000+ (Dual Core)
- Kloksnelheid: 1000*MHz
- Socket & Cache(s): Socket M2 , 512*KB L2 Cache

Geheugen
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Grootte: 1791*MB RAM
- Type(s): 512*MB RAM (Onbekend, DIMM), 512*MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024*MB RAM (Onbekend, DIMM)

Hardeschijf
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (J:)
- Grootte: 379,43*GB (113,20*GB (C:) + 112,85*GB (D:) + 153,38*GB (J:) )
- Vrije ruimte: 238,19*GB (52,23*GB (C:) + 80,53*GB (D:) + 105,43*GB (J:) )

Stations
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Onbekend, J: Lokale vaste schijf
- Model(len): C: WDC WD25 00JS-22NCB1 SCSI Disk Device SCSI, D: NDAS Hitachi HDS72161 SCSI Disk Device SCSI, E: HL-DT-ST DVD-RW_GSA-H41N ATA Device

Geluidskaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: Realtek
- Model: Realtek High Definition Audio

Videokaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: NVIDIA GeForce 6100 nForce 405
- Beeldprocessor: GeForce 6100 nForce 405 (0x03D1)
- Geheugengrootte: 256*MB VRAM
- Stuurprogramma: nvd3dum.dll, versie 8.17.12.9610

Beeldscherm
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
- Model: Algemeen PnP-beeldscherm
- Schermresolutie: 1440x900 (Breedbeeld 16:10 WXGA+)
- Kleurdiepte: 32-bits
- Frequentie: 60*Hz

Muis
¯¯¯¯
- Fabrikant: Microsoft
- Model: PS/2-compatibele muis
- Aantal knoppen: 2
- Aansluiting: PS/2

Toetsenbord
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: Standaard-PS/2-toetsenbord
- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model(len): Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface ()
- Adressen: IP: 192.168.1.2, MAC: 00:19:21:EA:7B:FF, DHCP: 192.168.1.1

DirectX
¯¯¯¯¯¯¯
- Versie: 10.1

Besturingssysteem
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium 
- Versie: 6.0.6001
- Service Pack: Service Pack 1

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Gegenereerd door*Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)
http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Ik zal de videokaart inderdaad nog even ergens proberen als dat kan.

Nee, het is gewoon een log van alle componenten in mijn pc. Hij controleert ze verder niet. Maar als er een probleem mee was, had ik dat wel als foutmelding gekregen lijkt me, toch?

Bedoelde eigenlijk de logboeken welke bij Computerbeheer staan.
Misschien kan het ook zo zijn dat je onboard video moet uitschakelen in de Bios en de NVIDIA aan...

Oh, die zal ik dadelijk even bekijken, ben nu op m'n laptop dus vandaar.
De oboard wordt automatisch uitgeschakeld als het goed is en de nieuwe is een ATI. Zal ik straks ook nog even voor de zekerheid naar kijken.

Onboard is automatisch uitgeschakeld, verder geen fouten gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan