Computer start niet meer normaal op: valt uit en herstart...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danoon83

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
HEEEEEELLLLP!!!!

Ik heb weer eens wat moois

het begon donderdag: ik start mijn pc op (windows XP pro) ik krijg het windows logo met de laadbalk, direct een blauw scherm, pc stopt en windows start opnieuw op om bovenstaande te herhalen.

F8 gedaan tijdens opstarten, optie gebruikt dat hij opstart volgens de laatste bekende juiste methode (ofzoiets) en hij loopt.
Dag erna zelfde verhaal, dus maar een AVG free, Registry Mechanic en Spybot laten draaien. Uitzetten, opstarten, perfect.

Ik start vandaag de pc op, log mijn account in, krijg dat ontzettend irritante windows genuine advantage gebeuren en de pc doet verder niet. Hij laadt geen een van de icoontjes rechtsonder. PC denkt een beetje, maar doet niet veel en ik kan niet veel doen. Na lang wachten springt hij uit en start hij opnieuw op.
Dus ik log mijn account weer in en nu springt hij meteen na het WGA gebeuren uit om opnieuw op te starten.

Dus naar veilige modus, weer de 3 bovenstaande laten lopen: het mag niet baten.

Log file van Registry Mechanic geeft een aantal fouten met DCOM weer, allemaal o.a. 'kan niet in veiligemodus', dus dat zal wel kloppen, echter krijg ik de volgende log erbij:

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
AvgLdx86
AvgMfx86
Fips
intelppm
sptd

Dit geeft hij dus als log als ik gewoon opstart en hij zich weer hangt om opnieuw te starten. Ik ben eigenlijk ten einde raad. helaas bezit ik geen windows CD en kan dus geen reparaties uitvoeren op die manier.

Hijackthis heb ik gedaan: 9dingen verwijdert, maar het mag niet baten...

Het blauwe scherm begint met een hele riddel over (virtueel?) geheugen dat onvoldoende zou kunnen zijn, daarna komt het volgende:

***STOP: 0x0000008E (0x0000005, 0x8254F8Ec, 0xF8B6C968, 0x00000000)
*** 00000ECB - address 8254F8E4 base at 8254F000 Datestamp 4A82E2E3

met als volgt een stukje tekst over fysieke geheugendump welke voltooid is...

iemand die het weet...

Ps. ik heb ook meerdere malen geprobeerd terug te gaan in de tijd door een herstelpunt te pakken, maar dat wilt hij niet. Als hij na het herstelpunt te hebben gekozen automatisch opnieuw opstart dan krijg ik de melding dat dit niet gelukt is: er is niets verandert.

Weet iemand raad??? please?

Welkom bij de Helpmij!

Véél interessanter dan je verhaal is de oorzaak van het probleem en die zal m.i. gezocht moeten worden in je surf / downloadgedrag (no offence, maar dat is denk ik niet altijd even handig geweest)

Het beste advies voor jou is bij een familielid / kennis een identieke Windows OEM DVD te lenen en je systeem netjes opnieuw en schoon herinstalleren (uiteraard met je eigen key ).

Daar je wel in de veilige modus kan komen, kun je je eigen bestanden veilig stellen alvorens de schone installatie uit te voeren.

Gelet op alles wat je schrijft, heeft troubleshooting weinig nut denk ik.

Laatst bewerkt:
Je zou nog een poging kunnen doen met het inlezen van het geheugendump-bestand; mogelijk geeft dat nog wat informatie.

Kijk in de map submap MiniDump onder je Windows of je daar bestanden tegenkomt. Die kun je dan weer inlezen en analyzeren met Debugging tools for Windows.

Verdere informatie o.a. op bovengenoemde pagina en hier te bekijken, vooral vanaf "Het dumpbestand controleren".

Dus (na installatie Debugging Tools for Windows):
1. Start -> Programma's -> Debugging Tools for Windows (x86) -> WinDbg
2. File -> Open Crashdump
Blader naar het .dmp bestand en die openen.
3. Invullen (of knippen en plakken) op de WinDbg prompt (incl. de '.' aan het begin) en dan Enter:
.sympath SRV*C:\localsymbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
4. Invullen op de WinDbg prompt: !analyze -v
5. Probeer de uitvoer van 4. te interpreteren. Gebruik Google etc.

NB: Workspace vragen vanuit WinDbg mogen met nee beantwoord worden
Belangrijk: Als je Vista gebruikt dan moet je de snelkoppeling naar WinDbg in Debugging Tools rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Na een tip van iemand (had hier eigenlijk al een akelig gevoel bij, maar ik was de wanhoop nabij) de kernell32.dll vervangen voor een andere. Ik wist van te voren dat dit niet goed zou gaan, maar ja....:o:o

Gevolg: PC start heeeeeeeeelemaal niet meer op. Nu hebben wij écht een pc nodig, voornamelijk omdat mijn vriendin net te horen heeft gekregen dat ze geen contract verlenging krijgt en ze dus moet solliciteren, heb ik maar snel een nieuwe desktop gekocht. Je moet toch wat het.

Het probleem is nu dat ik op de oude PC/harde schijf nog tal van spullen heb staan documenten en foto's etc die ik toch echt nodig heb.

Nu heb ik mij het volgende bedacht: ergens een hele goedkope aftandse P2 of P3 aanschaffen welke loopt. De HD uit de kapotte PC aansluiten op de PC als slave en dan al het nodige GOED virusscannen en dan overzetten op een externe HD.

Is dit mogelijk? geeft de windows versie die op de oude HD (als slave) staat geen problemen?

Iemand tips?

Er zijn een hoop mogelijkheden:
1. Je sluit je interne schijf aan via een Sata-naar-USB apparaatje (zoals deze, die ook met IDE-schijven overweg kan), en je redt daarmee je data op welke pc dan ook (evt. naar een extra externe harde schijf die je óók aansluit op die 'ontvangende pc'). Natuurlijk kun je dan ook een virusscan uitvoeren op de bestanden, want je harde schijf is dan een externe schijf voor de 'ontvangende' pc.
2. Andere mogelijkheid is het gebruikt van BartPE cd of iets dergelijks. Hiervoor heb je een Windows XP installatie-cd nodig om het te maken.
hier een startpunt voor het maken van een BartPE cd. En hier kun je dan driverpacks downloaden en integreren, zodat je een zeer grote kans hebt dat je harde schijf ook gezien wordt. Voor Ultimate Boot CD for Windows, kijk hier.
3. Jouw suggestie kan ook, maar dan moet die 'lage niveau' pc wel die schijf van je pc kunnen aansluiten (oftewel: Is je huidige schijf een SATA schijf, dan moet dat in het nieuwe systeem ook kunnen aansluiten) én de kans is groot dat de externe harde schijf maar zeer langzaam data krijgt (want in de door jou voorgestelde type computers zit bijna altijd alleen USB 1.1 ipv. USB 2.0). Overigens kun je natuurlijk weer gebruik maken van zo'n Sata-naar-USB apparaatje, maar dan wordt het nóg weer langzamer.

Tijs.

Nou, aangezien de pc niets meer doet, ook met met een nieuwe installatie cd van windows ( zelfs dan geeft hij errors en kapt hij ermee :eek: ) Lijkt jou eerste optie mij het meest handige.

De link die je geeft accepteert hij alleen niet: bedoel je deze 972163 - 89? of deze 974537 - 89?
En hoe werkt dat precies?

Ik koppel de oude hardeschijf los; ik sluit dit kaartje erop aan; dan een USB-kabel welke ik aansluit op de nieuwe pc; en dan kan ik 'gewoon' de oude HD lezen alsof het een externe HD was?

Dat zou natuurlijk super zijn!!! :thumb::thumb:

Een andere link die hopelijk bij je werkt is deze

Dit zou moeten werken als je je harde schijf extern zo aansluit. Heel misschien moet je eerst nog op de 'ontvangende pc' Eigenaar worden van de bestanden/mappen op die extern aangesloten harde schijf om geen bestandsrechtenprobleem te krijgen, maar dat horen we dan nog wel.

Tijs.

ow dat is helemaal een sjiek ding! Gaan we meteen bestellen!!! dank je!!

heb hem binnen: hd eruit, slave gemaakt, aangesloten en gaan met die banaan. Krijg geen toegang tot sommige mappen, maar dat kan ik zo aanpassen met vista (hopelijk kan ik er met de oude pc ook nog aan :o ).

Nu alles zuiveren, overzetten en verwijderen en dan gaan we de oude formatten :)

Ik merk dat je blij bent met het gekochte apparaat! :) :) :)

Graag (zodra alles in orde is) de vraag nog afmelden, door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan