Computer start niet meer op na bios reset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dryopes

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hallo allemaal!

Ik heb jullie hulp nodig voor het volgende:
Ik heb van mijn computer de bios gereset, maar nu niet hij het niet meer.
Ik had aanpassingen gemaakt in mijn bios, ik had de voltage van de cpu vermindert en
de cpu fan aangepast, maar toen startte de pc niet meer op, dus resette ik de bios.

Algemene Informatie PC:
Asrock A770DE moederbord
AMD 6000+ cpu
Club 3D 4850 videokaart overclock edition (ATI)

Wat er gebeurd als ik de pc opstart:
Hij start de bios volgensmij niet op, weet ik niet zeker.
Alle fans gaan aan, maar het beeld gaat niet aan. (oftewel, normaal brand er een lampje op mijn LG scherm als hij een signaal krijg van de videokaart)

alvast bedankt en ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik genoeg informatie heb gegeven!

Hoi,

Mag ik vragen hoe je gerest hebt?

Ik doe meestal stekker uit wcd en dan het batterijtje verwijderen en dan de de start knop een aantal seconden ingedrukt houden.
En dan weer in omgekeerde versie terug plaatsen

Modag

Hallo,

Ik heb even op internet gekeken en toen zag ik dat het via de jumper moest.
Ik heb in mijn boekje van mijn moederbord gekeken hoe dat moest en daar staat in dat
je de stroom uit moet doen, 15 seconden wachten, de jumper verplaatsen naar 2de pin en de 3de pin, 5 seconde wachten, weer terug doen en de stroom aan doen.

Ik weet niet of dit helemaal de verkeerde manier is, zowel, goed dat ik het hoor.
Heel erg bedankt voor de snelle reactie!

Luuk

Hoi,

Ja zo kan het ook, maar probeer het eens op mijn manier wie weet hoe een koe een haas vangt.

Modag

Hallo,

Ik zal het meteen proberen na de diploma uitreiking van mijn zus.
In ieder geval bedankt voor je snelle reacties en ik zal vertellen of het gelukt is of niet.

Luuk

Hoi,

Gefliciteerd met je zus en een fijne avond succes.

Modag

Zit er een onboard videokaart op je moederboard? Zo, ja dan is de kans groot dat je de stekker van je scherm even tijdelijk op je mobo moet aansluiten om in de bios aan te geven dat je gebruik maakt van een pci-e kaart voor de graphics. Dan heb je in ieder geval weer beeld.

Zit er een onboard videokaart op je moederboard? Zo, ja dan is de kans groot dat je de stekker van je scherm even tijdelijk op je mobo moet aansluiten om in de bios aan te geven dat je gebruik maakt van een pci-e kaart voor de graphics. Dan heb je in ieder geval weer beeld.

Hoi,

Volgens mij zit die er niet op.

Modag

misschien een domme vraag maar heb je de jumper wel weer terug gezet?

Hoi,

Ja, die heb ik weer terug gezet, maar ik heb niks gedaan met de powerknop, zoals hier wordt uitgelegd.
En er zit inderdaad geen onboard videokaart op.

Luuk

Hoi,

Het is iniedergeval niet de videokaart (dat dacht ik even dat dat het kon zijn), want ik heb de videokaart verwisselt met een oude, maar dan gaat het beeld niet aan.
Ik ga vanmiddig de bios resetten, want nu heb ik geen tijd meer, moet zo gaan, hopen dat het lukt.

Luuk

Even nog heel snel een update:
als ik de pc aandoe, dan gaat bijna alles aan.
Alleen het beeldscherm gaat niet aan.
Ik weet niet of dat betekend dat de bios al is opgestart en dat het ergens anders aan ligt?
Ik hoor in ieder geval ook niet het geluid van windows dat windows is opgestart. (ik heb een tijd gewacht)

Luuk

Oke, De pc start nog steeds niet meer op, maar ik weet niet of het nogsteeds aan de bios ligt, maar aan de cpu. Aangezien ik een tijdje lang mijn cpu op hoge temperaturen heb laten draaien:rolleyes:

De rede voor die hoge temperaten ligt denk ik aan de cpu, die ik 2de hands heb gekocht op ebay...

Ik ga morgen kijken of dat echt zo is door een AM2+ te lenen van een vriend, die heeft er vast nog een en anders mag ik er vast wel een lenen van 2de pc, hij is toch de hele middag werken.

Ik zal morgen vertellen of het gelukt is!

EDIT: ow en van die batterij er uit halen, dat is niet helemaal gelukt. Daarmee bedoel ik dat ik niet echt wist hoe ik hem eruit moest halen en ik was bang dat ik het zou beschadigen...

EDIT2: oke, nu heb ik de batterij er uit gedaan, 5 min gewacht en toen er weer ingedaan, maar het hielp niet. Ik kwam er trouwens we achter dat het verschikkelijk makkelijk is om die batterij er uit te halen... Gewoon een iets indrukken en hij komt er vanzelf uit. Dat konden ze toch we even in die stomme moederbord handleiding zetten... maar ik zie morgen dus wel of ik die moederbord heb gesloopt of de processor.

Laatst bewerkt:
Oke, stomme fout

Ik heb het opgelost, mijn scherm stond op analoog inplaats van digitaal.
Maar het bios resetten moest en is ook gelukt, maar voor de rest is er helemaal niks fout:p Dus de processor van mijn vriend mag ik weer terug geven, die heb ik niet eens gebruikt

Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan