Computer start niet meer op na installeren van de windows updates

• Onderwerp starter Onderwerp starter SNARK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SNARK

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
Hallo

Ik heb een computer van een jaar oud nu
windows vista erop en nooit problemen gehad

Er wordt aangegeven dat de windows updates moeten worden
geinstalleerd dus dat doe ik

vervolgens blijft hij bij het opstarten hangen op een zwart scherm dat in 1 witte
regel een hoop bestandjes afgaat van 0 tot 9838

hij blijft hangen bij:

!! 0xc01a00d !! 9600/98383 (\Registry\Machine\COMPONENTS)

als ik een poging doe opieuw op te starten en met f8 dat in de veilige
modus probeer loopt ie vast of gaat ie over op systeem herstel.
Maar vervolgens stond hij 48 uur te laden voor systeem herstel
en geen resultaat dus dat blijft ook hangen.

Het lukt me gewoon niet om op te starten

Ik zie hier de windows vista recovery disk downloaden
als ik dat doe krijg ik alleen een torrent
ik ben niet bekend met torrets moet ik die dan op het CDtje zetten?
of er eerst nog iets mee doe?

en ben ik mij bestanden kwijt?

P.S. ik ben een computerleek dus probeer het simpel uit te leggen

Hoi,

Als je een VistaCD hebt, kun je eventueel bij het opstarten proberen te herstellen.
Gewoon de cd er dan indoen, pc aanzetten en kijken wat er gebeurt.
Torrent is een soort sleutel tot een downloadbestand, je kunt torrents downloaden met Bittorrent of U-torrent(progjes).
Meer kan ik er niet over zeggen, misschien kun je een Cd aan iemand uit je kennissenkring vragen...

Mocht niets meer helpen, dan zal je miss. toch een herinstall moeten uitvoeren, in principe raak je daarbij je bestanden niet kwijt,
je kunt ze gewoon terugvinden op je harde schijf. Als je een backup(een opname van je bestanden en instellingen) hebt kun je die dan ook terugzetten.

Veel succes:thumb:

Dus ook als je vista opnieuw erop zet vind je de bestanden terug op de harde schijf? =D
geld dit ook voor emails opgeslagen op windows mail?

In principe wel, want je verwijdert de ''oude'' Vista niet, je zet er alleen een andere installatie naast...
Je emails van Windows Mail staan in een verborgen map, volgensmij de map AppData in je eigen, persoonlijke gebruikersmap. dus bijv. C:/Documents and Settings/Tim(dit is de gebruikersmap)/AppData

Je bent alleen je programma's kwijt die niet standaard in Windows zaten( bijv. Photoshop, MSN, Norton), maar je kunt nog zien welke je allemaal had in de map ''Program Files''. Tenzij je een volledige Backup hebt...

Maar probeer het eerst zonder herinstallatie!!!

Laatst bewerkt:
Maar mijn mails/foto's
zaten toch ook niet 'standaard' op de computer?

het gaat namelijk om belangrijke mails en foto's
met werkgegevens etc

Ik moet dus in iedergeval de vista CD erin doen? (die is onderweg)
voor herstel en als het echt niet anders gaat opnieuw installeren?

Als helemaal niets meer helpt doe ik altijd het volgende:
Ik haal de hardeschijf er uit en zet deze als tweede hardeschijf in een andere PC. Daarna Back-up ik alle belangrijke bestanden ( foto's , emails, adressenbestand, emailinstellingen, favorieten, word en excel bestanden, de map mijn documenten, films, enz. enz. ) op een externe schijf. ( Je kunt natuurlijk ook alles branden op CD of DVD )
Dan heb je in iedergeval alles wat je belangrijk vind ergens op een schijf staan wat atijd terug te zetten is.

Daarna haal ik de schijf weer uit de andere PC en zet deze terug. Besturing en alle programma's er opnieuw op en de bestanden terug zetten en hij is weer als nieuw. Je moet voor deze actie natuurlijk wel de originele besturing , drivers en alle programma's hebben. Deze wordt bij zo goed als alle nieuwe PC's geleverd, soms in de vorm van een recovery.

Als helemaal niets meer helpt doe ik altijd het volgende:
Ik haal de hardeschijf er uit en zet deze als tweede hardeschijf in een andere PC. Daarna Back-up ik alle belangrijke bestanden ( foto's , emails, adressenbestand, emailinstellingen, favorieten, word en excel bestanden, de map mijn documenten, films, enz. enz. ) op een externe schijf. ( Je kunt natuurlijk ook alles branden op CD of DVD )
Dan heb je in iedergeval alles wat je belangrijk vind ergens op een schijf staan wat atijd terug te zetten is.

Daarna haal ik de schijf weer uit de andere PC en zet deze terug. Besturing en alle programma's er opnieuw op en de bestanden terug zetten en hij is weer als nieuw. Je moet voor deze actie natuurlijk wel de originele besturing , drivers en alle programma's hebben. Deze wordt bij zo goed als alle nieuwe PC's geleverd, soms in de vorm van een recovery.

inderdaad, kun je ook doen... Moet je wel goed om kunnen gaan met schroevendraaier en een andere pc in de buurt hebben...

Andere pc heb ik inderdaad niet in de buurt
en als computer leek durf ik ook niet de pc open te schroeven en
er zo maar in de gaan 'rotzooien'

en als de schijf in een andere pc zit, geeft het dan niet dezelfde foutmelding?
(ik heb er niet veel verstand van)

Maar om terug te komen op mijn andere vraag:

kan ik mails en foto's redden met de windows vista cd, ook als vista er opnieuw op moet worden gezet?
want volgens de helpdesk die ik aan de lijn heb gehad lijkt er een grote kans dat dat nodig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan