Computer start niet meer op na rare meldingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

amstellovich

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
hi, ik heb een probleem
gister avond was ik op pc, ineens kwam er een programma (security tool, is verder niet geinstalleerd en niet bekend).
dat programma installeerde allerlei andere dingen, ik kreeg het niet weg
toen ik trachte om het op te zoeken via verkennen, blokkeerde het programma mijn acties
ik heb toen mijn computer uitgezet in de hoop het vandaag te kunnen repareren
huidige situatie: kan niet opstarten, veilige modus blijft hangen, kan wel bij bios, probeer nu met recovery console dingen op te lossen
ik heb tips gekregen om te formatteren, maar ik wil windows graag laten staan
kan ik geen bestanden op mijn andere harde schijf zetten? is er dan nog besmettingsgevaar?
kortom: kan iemand mij effectief en efficient helpen??
groeten Stan

Je zegt dat hij ook blijft hangen in veilige modus
blijf die hangen op een bepaald bestand?

veilige modus

als ik veilige modus wil opstarten, duw ik op enter, dan blijft hij gelijk hangen op een wit achtig scherm

opstarten

alvast bedankt voor jullie aandacht
ik kan niet opstarten in welke modus dan ook
kan alleen bij bios en dus ook recovery console

Als je f8 drukt bij opstarten kies dan is voor het opnieuw opstarten na systeemcrash uitschakelen

Er moet toch een error komen lijkt me

opstarten

hij start niet opnieuw op
hij blijft gewoon bij die blauwe, zwarte of witachtige schermen hangen

Als je beeld een beetje grijs achtig is lijkt het wel of het een andere videokaart neemt

Heb je meerdere aansluitingen op je pc voor je monitor?

Als je een externe hardeschijf hebt kan je waarschijnlijk je bestanden wel overzetten

reactie

ik heb twee hdmi uitgange en S-video uitgang, maar ik krijg verder gewoon beeld, maar hoe kan ik dan overzetten via recovery console of opdracht prompt, maar ik hoef ook niet alles over te zetten

harde schijf

die harde schijf is trouwens geen usb ofzo, hij herkent hem als IDE device

reactie

ik heb geen xp prof schijf (zat niet bij comp, tweede hands inbouwkastje) ik heb wel een andere setup schijf van windows xp home

Je kan 2 windows XP's naast elkaar laten draaien, simpel en makkelijk, als het niet lukt; even googelen, vol met handleidingen :D

P.S. wel de goede partitie kiezen, anders zijn je bestanden (denk ik) weg. En niet formateren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan