Computer start niet meer op na verhuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friggel

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2004
Goedendag allemaal!

Zoals de topic misschien al duidelijk maakt start mijn computer niet meer op na een verhuizing. De verhuizing is erg voorzichtig gegaan in een auto, maar er lijkt toch iets mis te zijn. Hieronder zoveel mogelijk details over het systeem en probleem:

Systeem:
- Moederbord: Gigabyte GA-H77M-D3H
- Voeding: Enermax Liberty 400 watt
- RAM: Corsair Vengeance 2x 8GB DDR3 1600 Mhz
- Processor: Intel Core i5 3570
- Graf. kaart: Asus HD5770

Volgens mij zijn dat zo ongeveer de belangrijke dingen van het systeem wel. Mocht je meer details nodig hebben vraag gerust! Ik heb het systeem zelf in elkaar gezet, de voeding is het oudst en de grafische kaart ook iets ouder. De rest is net 3 maanden geleden erin gezet om te upgraden.

Probleem:
De computer functioneerde geheel naar behoren in het vorige huis. Geen problemen, geen moeilijkheden of wat dan ook. De computer is gewoon afgesloten daar en alles netjes ingepakt. Vervolgens voorzichtig per auto vervoerd naar het nieuwe huis en daar aangesloten, alwaar hij weigert op te starten.

Het weigeren op te starten is specifiek het volgende. Ik druk de power knop in en er gebeurt helemaal niks. Geen piep, geen enkele fan spint, geen enkele hint dat hij ook maar iets aan het doen is. Hij lijkt gewoon in zijn geheel niet te reageren op de power button indrukken zeg maar.

Dingen tot nu te gedaan/geprobeerd niet persé op chronologische volgorde:

- Knopje achterop de voeding gecheckt dat die goed stond.
- Stekkerdoos gecheckt of die stroom heeft.
- Kabel in monitor gestopt om te checken of stroomkabel niet defect is. Monitor kreeg gewoon stroom.
- Toch een andere stroomkabel geprobeerd.
- Met een verlengsnoer een ander geaard stopcontact in de keuken gebruikt.
- Alle kabels langsgelopen en aangedrukt.
- Op de voeding groene en zwarte kabel van de moedbordstekker kortgesloten met een paperclip, fan van voeding begint gewoon te draaien.
- Dingen die niet nodig zijn voor het opstarten uit de kast gehaald, grafische kaart eruit, harde schijf stekkers eruit enz. Enige overgebleven: voeding, moederbord, 1 RAM stick in slot 1, processor + koeler, power button draadje aangesloten.
- RAM stick in de vorige poging geswitcht voor de andere RAM stick.
- Reset switch kabeltje aangesloten op de power switch pinnetjes en geprobeerd op te starten met reset switch.
- BIOS settings gereset met reset jumper.
- Moedebord opgestuurd naar leverancier (voeding deed de fan het immers) voor controle, teruggekregen dat alles naar behoren werkt.
- Alle bovenstaande zo ongeveer nog een keer, om zeker te weten dat ik niet iets doms deed.
- Voeding opgestuurd naar leverancier (als het moederbord niet stuk is dan vast de voeding stiekem toch). Teruggekregen dat alles naar behoren werkt aan de voeding.

En toen was het bij mij echt op. Ik heb geen enkel idee meer waar dit aan kan liggen onderhand. De leverancier zegt dat de voeding en het moederbord in orde zijn, de RAM sticks heb ik beide gewisseld dus kunnen het ook niet zijn en volgens mij heb ik een defecte powerknop ook wel uitgesloten.

Dus heeft iemand nog enig idee wat te doen nu? Ik geef mezelf nog dit weekend en daarna breng ik het hele systeem maar weg om te checken want ik weet het ook niet meer.

Ik hoop dat iemand hier nog een brilliant idee heeft zodat ik alles gewoon weer werkend krijg, want ik heb echt geen flauw idee meer.

Bij voorbaat hartelijk dank!
Friggel

Als het mobo en de voeding ok zijn, maar in de kast geplaatst niet werken zou ik eens het volgende proberen: moederbord en voeding uit de kast en en dan alles op elkaar aansluiten (dus gewoon op het bureaublad, maar dan wel iets van hout eronder zodat er geen sluiting kan ontstaan), geheugen erin, HD aangesloten en dan starten door met een schroevendraaiertje even de twee contactjes op het mobo aanraken waar normaal de startknop/draad op aan gesloten zit (zie handboek van het mobo).

Doet ie het dan ineens wel, dan zit er iets mis in de kast (sluiting of zo).

Goedemorgen ,

Je hebt inderdaad alles wat logisch is geprobeerd wat ik nog zou proberen is moederbord uit de kast halen en hem zo eens proberen misschien ergens toch door vervoer een kortsluiting

Ps wat laat zie ik maar goed bedoeld.

Bedankt voor de suggestie srpchulp en modag! Dat was inderdaad nog een goede optie om te proberen.

Maar helaas werkt ook dat niet. Ik heb de voeding, het moederbord, 1 RAM stick en de harde schijf aan elkaar gekoppeld op mijn houten tafel. Uiteraard zit op het moederbord nog steeds de processor + koeler daar ben ik niet aan geweest. Maar het geheel reageert helemaal niet op het kortsluiten van de 2 pinnetjes voor de power knop.

Dus ik vrees dat het toch alles in elkaar zetten wordt en dan het hele ding maar naar de leverancier van de onderdelen en laat hem hem dan maar draaiend krijgen.

Bedankt in elk geval voor de suggestie! En mochten er mensen nog iets bedenken wat het kan zijn dan hoor ik dat uiteraard graag!

Friggel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan