Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

e.fish

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
Beste helpmijer:
Hedenmiddag sprong mijn beeldscherm ineens op zwart en krijg ik hem niet meer bij.
Na de computer gereset te hebben, kwam wel het openingsscherm met het normale computer logo en de normale melding "Esc for post en F2 for CMOS setup". Daarna gaat beeldscherm weer op zwart.
Hiervoor verschijnt soms op het scherm de foutmelding "Error during SMRAM initialisation".
De computer op de XP CD rom opstarten lukt ook niet. Op de monitor komt wel de mededeling: druk op een toets indien u van CD rom wil opstarten, dit doe ik maar na 5 seconden gaat de monitor weer op zwart. Zonder dat er iets gebeurt.
Computer Packard Bell 1,1 GHz AMD, 258 MB RAM, videokaart, ADSL modem, DVD-ROM en CD-R. Windows XP
Wie weet wat er aan de hand is en wat moet ik doen?

Geheugen stuk? veilige modus geprobeerd? f8,f2 of f10 bij opstarten in druken.

Laatst bewerkt:
Met F2 kom ik in de BIOS setup. Daar reageert hij niet meer op mijn toetsenbord, na 10 seconden gaat het scherm weer op zwart.
Met de Esc toets kwam ik in het doorstart scherm, daar wordt het RAM gecheckt, dit is Ok, toetsenbord wordt ook gedecteert etc.
Een keer is het me gelukt om in het scherm te komen voor de keuze normaal of veilige modus. Maar mijn toetsenbord blokkeert ook dan, dus kan ik niet kiezen en scherm gaat na 10 seconden op zwart.
Op F8 of F10 of andere functietoetsen reageert hij niet bij opstarten.
Ook met een opstartdiskette W98 de vraag "Opstarten met of zonder CD Rom?" hij ook niet op mijn toetsenbord reageert.
Steeds gaat na een seconde of 10 de monitor op zwart en zijn er verder geen computeractiviteiten te bespeuren.
Toetsenbord is goed aangesloten (USB) Videokaart eruit en erin gezet, is ook ok.
Zou er een virus in kunnen zitten? Heb hedenmiddag een tijdje Kazaa gebruikt, geen virusscanner . . . . Hoe kom ik daar achter?

Probeer is je harde schijf te formateren en dan xp opnieuw te installeren.
O ja, heb je de legaal versie xp?

Bedankt voor je advies.
Als ik al op de harde schijf kon komen, zou al heel wat zijn. Er start dus niets, niets op.
Ja, ik heb een legale orginele XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan