computer start niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter ipea
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ipea

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
hallo
Deze vraag is voor een vriendin die ook lid is bij jullie haar naam is Diamant lidnr. 100127
Zij kan de computer niet meer opstarten lukt ook niet met windows opstart diskette en kan ook niet in veilige modus komen
als ze de computer aan doet krijgt ze het volgende te zien:
een zwart scherm en links bovenin de melding Ongeldige diskette daaronder vervag de diskette en druk op een toets
welke toets ze ook maar drukt er gebeurt niks

Namens haar A.U.B. HELP

het antwoord kan naar Ipea ( die heeft de vraag gesteld)
Zij kan me dan verder helpen misschien
bij voorbaat dank

Kan je nog in de msdos modus komen?

computer start niet meer

pasja ja diskette er in doet niks

en hehe ....msdos modus????? wat en hoe???

Aan je antwoord te zien. Probeer eerst eens een andere opstartdiskette en kijk of je dezelfde melding krijgt. Mogelijk is deze diskette leeg oid.

H

Er gaat iets niet helemaal goed geloof ik het forum draait erg traag...mijn antwoord kwam niet door dus nog eens.

Gezien jouw antwoord zou het wel eens kunnen dat de opstartdiskette die erin steekt niet oke of zelfs leeg is. Probeer het eerst eens met een andere. Eventueel te downloaden op bootdisk.com

H

Hij staat er dus nu 2x jammer dan!

Kijk hier

Pak de Windows 98 SE OEM en zet 'm op een disk.
Disk in die pc en opstarten. (Neem GEEN '95 bootdisk want dan moet je zelf de cdrom bestanden overzetten, bij een 98 SE bootdisk wordt het voor je geregeld)

Ze heeft al een andere diskette gebruikt en die doet ook niks

downloaden bootdisk wat werd aan bevolen........ kan niet want zij kan niet in haar computer komen....

dan download JIJ die bootdisk en geef de diskette aan haar................

hahahhahahhah Ik lach je niet uit hoor Pasja maar dat had ik natuurlijk ook bedacht...was het niet dat zij 120km bij mij vandaan woont

Laat haar eens in het Bios kijken of de opstart volgorde wel goed is. Het lijkt erop dat hij niet van de harde schijf wil starten.

Meestal is het F2 (net na het opstarten van de pc) om in het Bios te komen. Er verschijnt altijd heel kort een berichtje welke toets je moet indrukken voor SETUP.

Kijk dan of de harde schijf wel herkend wordt (primary master)

Kijk dan bij boot of hij als eerste van harde schijf moet starten.

Allemaal bedankt! namens Diamant
Het is gelukt via een andere kennis van haar.

Wat is gelukt? De opstartdiskette of alles? Dat laatste zou mooi zijn.

Maakt niet uit wie het oplost, als het maar opgelost wordt:thumb:

computer start niet meer

Tanja, hij is gestart met een opstart diskette van een andere kennis van haar...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan