computer start niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter ante
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ante

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Als ik mijn computer opstart krijg ik het beginscherm, maar hij gaat niet meer verder.
Als ik via mijn recovery cd rom wil opstarten doet hij dit niet. de bios staat wel goed.
Heb mijn harde schijf in een andere computer gestopt maar de harde schijf was onvindbaar.
Heb geen idee of ik nu een probleem met windows heb of met mijn harde schijf.
Hoop op hulp.

In de bios vind ik HDD S.M.A.R.T Capability (disabled) Bedoel je dit?

Laatst bewerkt:
nee in het eerste of tweede menu van je bios, kan je daar je primary en secondary disks zien?

ja, dat kan ik.
primary master: ST380020A
primary slave: IDE DVD-ROM 16x
secondary master: SONY CD-RW CRX1611

Heb mijn harde schijf in een andere computer gestopt maar de harde schijf was onvindbaar.
/QUOTE]

hier zeg je het zelf al, het probleem...
probeer nou is een harde schijf van die andere computer in jouw computer te stoppen

ik denk dat je een nieuwe harde schifj kan gaan halen

Hoi Emile,

Heb gedaan wat je voorstelde; een andere harde schijf in mijn computer gestopt en ik snap niets van het resultaat. Ook deze keer starte hij niet op. Ik kreeg een scherm waarop stond dat er problemen waren met de software. Daarnaast stond er: de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden.
Met deze harde schijf zit ik nu te werken.
Wie kan hier iets mee?

Groeten,
Ante

Zie hierboven.
Mijn computer start nog steeds niet op en ik weet niet wat te doen.

er steekt dus nu een nieuwe of andere harde schijf in...

heb je daar dan al op proberen xp te installeren?

de harde schijf die ik op mijn computer aangesloten had, is de harde schijf waar ik nu mee werk. Daar staat xp op geinstalleerd.

@_emile_
ik denk dat je een nieuwe harde schifj kan gaan halen
Nogal voorbarig naar mijn idee,om in dit stadium al een nieuwe HDD aan te raden.

@ante
1.Heb je de jumper achter op de hardeschijf wel eerst in de "slave" positie gezet,voordat je hem in de andere PC plaatste?

Wellicht moet je de HDD dan ook nog even door het bios laten detecteren.

2.Zet de schijf weer terug in de PC waar hij uit kwam (jumper weer in master positie) en kijk of je CHKDSK kunt draaienvan deze herstelconsole.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Uitleg herstelconsole.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Greetz

Hoi Wanderer,

1. Heb mijn HDD in de bios gevonden. Echter via de verkenner is hij onvindbaar.
2. Heb mijn harde schijf weer in mijn eigen computer gestopt + de officiele herstel cd windows xp. heb op de R van repareren gedrukt, en dan geeft hij: het opgegeven pad of bestand zijn niet geldig C:\> ????

Ante

ik weet het niet zeker, maar als je hdd dan ook al niet deftig werkt in een andere pc denk ik dat je toe bent aan een nieuwe :confused:

bijt mij kop er niet af als het niet zo is he ;)

Quote:

1.Heb je de jumper achter op de hardeschijf wel eerst in de "slave" positie gezet,voordat je hem in de andere PC plaatste?

Heb je dit ook geprobeerd?

Greetz

Heb ik gedaan ja. en op die andere pc kon ik hem in de bios zien.
daarna heb ik geprobeerd of ik hem via de verkenner kon vinden, maar daar was hij niet zichtbaar (alsof er bijv. geen extra schijf bestond)

kon je hem in apparaatbeheer wel vinden dan?

daar kan je ook een schijf toewijzen voor je nieuwe harde schijf in een andere pc,

Heb je ook geprobeerd met die "rc.iso" in de herstelconsole te komen?

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan