Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuukn

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Hallo allemaal !

Ik heb een probleem met het opstarten van mijn computer; hij start niet meer op, niks gaat meer aan, ( behalve de randapparatuur).

Ik was een spel aan het spelen, toen de computer uitviel. De voeding was ontzettend warm en 5 minuten voordat hij uitviel heb ik gekeken op de temperatuur meter en die gaf ruim 45 graden aan.

Ik heb de kast opengehaald en de stroom afgesloten, op het moederbord de Lithium batterij opnieuw geplaatst, maar zonder succes.Ook heb ik alle bekabeling afgestoft en opnieuw geplaatst, ook zonder succes. Op het moederbord brand de standby power LED(SB_PWR) wel. Heb ook nog eens de handleiding nagelezen, maar er staat verder niets in qua relevante info. Het enige wat ik nog niet heb gedaan is het testen van mijn CPU, ik denk namelijk dat er kans is dat mijn CPU is doorgebrand.

Systeeminfo:

Moederboard: ASUS m2n-e
CPU: AMD X2 4200+
Voeding : Turboline WIN-420xspx
Harddisk: 160 GB SATA
Videokaart : ATI Radeon Sapphire X1600 Pro 256 MB Gddr2 PCI-E VGA

Heeft iemand suggesties of ideeen op welke manier ik erachter kan komen wat mijn probleem is ?

Alvast bedankt voor je reactie!:D

Laatst bewerkt:
Of misschien is je moederbord kapot gegaan maar wanneer het lampje nog brand. :eek:

Over het algemeen schakelt de CPU zichzelf uit als deze te warm wordt. Als je na 5 minuten 45 graden hebt gemeten denk ik ook niet dat dat het probleem is. AMD's kunnen meestal wel wat hebben als het gaat om temperatuur. Heb je je GPU al getest? Meestal en ik denk ook op jouw moederboard zit een gpu chip met een aansluiting. Probeer deze eens te gebruiken. Probeer je videokaart er uit te halen, de batterij van je moederboard eruit halen (min 5 minuten langer is aan te raden), batterij er weer in, start pc en als je dan beeld hebt, dan weet dat het een je videokaart ligt. Probeer ook eens je ram eruit te halen en op een ander slot er in te doen of als je 2 ram balkjes hebt, de een er uit te halen en de ander er in te houden en andersom. Mischien kan dat voor een oplossing zorgen

Ja het kon die computer ook zijn

Ja het kon ook zo zijn, dat je computer doorgebrand is wat jij d8 na mijn anderen reactie

Ja het kon ook zo zijn, dat je computer doorgebrand is wat jij d8 na mijn anderen reactie

Ik denk het niet want hij heeft zijn bericht voor het laatst aangepast om 17.46 en jouw bericht kwam tien minuten later om 17.56 pas.

Over het algemeen schakelt de CPU zichzelf uit als deze te warm wordt. Als je na 5 minuten 45 graden hebt gemeten denk ik ook niet dat dat het probleem is. AMD's kunnen meestal wel wat hebben als het gaat om temperatuur. Heb je je GPU al getest? Meestal en ik denk ook op jouw moederboard zit een gpu chip met een aansluiting. Probeer deze eens te gebruiken. Probeer je videokaart er uit te halen, de batterij van je moederboard eruit halen (min 5 minuten langer is aan te raden), batterij er weer in, start pc en als je dan beeld hebt, dan weet dat het een je videokaart ligt. Probeer ook eens je ram eruit te halen en op een ander slot er in te doen of als je 2 ram balkjes hebt, de een er uit te halen en de ander er in te houden en andersom. Mischien kan dat voor een oplossing zorgen

Bedankt voor het reageren. Ik geloof dat het ook het geval is dat de overheat security heeft gereageerd op het te warm worden van mijn computer. Hoe kan ik mijn GPU testen en waar vind ik deze( Of hoe ziet die eruit?)? Volgens mij moet het geen verschil uitmaken of ik mijn videokaart eruithaal ( heb die er wel uitgehaald overigens ), want ik wil eerst kijken of ik uberhaupt mijn computer kan opstarten.

Bedankt voor je reactie !

Kijk als het goed is, is dit (klik) je videokaart. Deze kan je eruit halen (dus in je kast, op het mobo). (zorg wel dat je ontladen bent en niet statisch geladen houd dus eerst een groot metaal object (radiator bijv.) even vast om te ontladen.) Vervolgens klik op de klem op het PCI-E slot. Als het goed is, kan je je kaart er nu uithalen. Doe vervolgens de truuk met het batterijtje en doe de beeldscherm kabel op het moederboard erop en dus niet op je videokaart! Als je nu beeld hebt is je videokaart naar de eeuwige game velden, als er geen beeld is dan moet je dat met je ram even proberen.

Ook op je voedingskast zit een soort van thermische beveiliging indien niet of onvoldoende koelt. Wellicht een zwaardere nemen of even doorblazen zodat ie weer lekker schoon is.

CrashPuppy

Kijk als het goed is, is dit (klik) je videokaart. Deze kan je eruit halen (dus in je kast, op het mobo). (zorg wel dat je ontladen bent en niet statisch geladen houd dus eerst een groot metaal object (radiator bijv.) even vast om te ontladen.) Vervolgens klik op de klem op het PCI-E slot. Als het goed is, kan je je kaart er nu uithalen. Doe vervolgens de truuk met het batterijtje en doe de beeldscherm kabel op het moederboard erop en dus niet op je videokaart! Als je nu beeld hebt is je videokaart naar de eeuwige game velden, als er geen beeld is dan moet je dat met je ram even proberen.

Maakt het uit of ik dan mijn pc aanzet ( want dat is hetgene wat ik nog niet kan)

Ook op je voedingskast zit een soort van thermische beveiliging indien niet of onvoldoende koelt. Wellicht een zwaardere nemen of even doorblazen zodat ie weer lekker schoon is.

CrashPuppy

Waarschijnlijk koelt die niet goed genoeg, maar eigenlijk wilde ik weer proberen om mijn pc op te starten, dat is hetgene wat ik eerst wil fixen.

In ieder geval bedankt voor je reactie!:thumb:

Ik heb er in de chat overgepraat

Swallav ik heb er in de chat overgepraat. ik zei dat hij een topic moest maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan