Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

leutjebreedbek

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
hallo allemaal

ik heb een 2e computer en ik wou vanmorgen deze opstarten [gisteravond nog gebruikt] en toen gaf hij het scherm aan waar ik uit kon kiezen: veilige modus, veilige modus met netwerk mogelijkheden, veilige modus met opdrachtprompt en windows normaal starten
nu klik ik op windows normaal starten, dan probeert hij op te starten dan geeft hij het microsoft corporation scherm aan en dan valt hij weer uit en kom ik automatisch weer op het scherm waaruit ik weer kan kiezen uit de zonet genoemde mogelijkheden
kies ik uit de andere mogelijkheden gebeurt er precies hetzelfde

weet iemand hoe dit komt en wat er kapot is of dergelijke?
helpmij

[het gaat om een targa desktop
met windows XP home edition]

sander2

voor zover ik weet niet, gister deed ie het nog gewoon en heb er verder niks mee gedaan
en hij start wel op maar na het 'boot' menu wat ik had begrepen gaat ie weer opnieuw opstarten

Software Probleem

Hoi Sander,

Dit soort problemen worden veroorzaakt door software, een herinstallatie lost dit op.

Mocht dit geen optie zijn dan kun je met de windows herstelconsole of software van derden zoals b.v. ERD commander de zaak laten herstellen.
Meestal is er een essentieel opstartbestand beschadigd tijdens het afsluiten.

ow oke, maar als ik m niet verder dan dat scherm aan krijg hoe moet i kdan zo'n herinstalatie doen??

ja ookal gedaan maar dan gebeurt er ook hetzelfde, probeert ie weer op te starten maar komt weer hetzelfde scherm ervoor

Starten vanaf een Linux Live CD kun je eens proberen.

die computer waarbij dit is heb ik half jaartje ofzo geleden van iemand gekregen met weinig cd's en zoeen niet maar kan ik ook deze computer heb ik zelf gekocht en daar zitten de cd's nog wel bij kan ik ook met die cd's dat doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan