Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack020

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
54
hallo helpmij,

het verhaal is dat mijn videokaart overheate.
als gevolg hiervan ging de fan meer rpm draaien en maakte hij een hels lawaai.

nadat ik had uitgesloten dat het aan de instellingen op de computer lag ging ik maar eens in de kaart zelf kijken.
en ja hoor, vol met stof.

nadat ik hem had schoon gemaakt en weer in de pc had geplaatst starte ik hem op.
de PC herkende de video kaart weer maar nu gaf hij ,op het moment dat hij windows probeerde te laden, de error "can't find ntldr" ( of wat het ook maar is )

wat normaal gesproken altijd aangeeft dat er iets mis is met de hardeschijf waar de systeem bestanden opstaat.

ik opnieuw opstarten > F8. en inderdaad de hardeschijf ontbrak.

ik PC weer open gemaakt en ik zag direct dat de stroom stekker eruit lag van de hardeschijf.
zal ik wel per ongeluk hebben gedaan tijdens het verwijderen van dit bak beest van een videokaart.

ik stekker er weer in en ik had zoiets van... ok 1 + 1 = 2 dus zou hij het nu weer moeten doen.

nee hoor, zwart scherm en doet helemaal niks meer.. of het lijkt dat hij niks meer doet want na het hardware matig controlleren van de hele kast was het enige dat me op viel dat ik 1 van de pinnen (voor de helft) mis op de video kaart.

namelijk de ene laatste van de eerste reeks pinnen. ( de kleine reeks )

afbeelding van een nvidia 9800gtx ( dan weet je over welke ik het heb ) : http://news.mydrivers.com/img/20080625/12321399.jpg

punt is nu dat als ik hem opstart dat hij wel een piep geeft van dat hij opstart maar helemaal geen beeld geeft.
maar ook dat nadat ik hem meerdere minuten al heb laten draaien dat ik hem ook zo weer direct kan laten afsluiten door op de power knop te drukken wat normaal een tijdje duurd tenzij je de knop 5 seconden vast houdt. (als hij hem helemaal zou opstarten.)

denk dat mischien omdat de hardeschijf eruit lag dat ik een paar keuzes moet maken om hem van die bewuste hardeschijf te laten opstarten maar dat ik dat niet kan zien. en dat omdat hij dan in de IDE opstart blijft hangen, dat ik hem daardoor direct weer kan uitdrukken. speculatie maar w.e

btw. bij alle acties in de kast was de stroom stekker eruit, dus heb ik hoogst waarschijnlijk niet mijn moederbord opgeblazen ofzo

nu wou ik vragen wat jullie er van denken.

Videokaart for sure of iets anders.

tyvm in advance,

greetings me
 
Laatst bewerkt:
Heb je geen oude videokaart liggen? ff proberen wat hij doet?
Ik kan trouwens niet zien dat ie een pin mist maar dat kan iig nooit goed zijn he :)
 
dat is niet mijn video kaart maar een gewone 9800gtx :D

had ik inderdaad effe moeten vermelden.

en nee vanavond krijg ik pas een "test" video kaart binnen van een kameraad van me
 
Heb je niet een on-board vga aansluiting? Dan zou je die kunnen proberen te gebruiken. Om te testen of je het aan GPU ligt of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan