computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
289
Mijn windows 7 pc start niet meer op. De afgelopen dagen kreeg ik bij het starten van Windows Mail de foutmelding dat wlidcli.dll ontbreekt en bij het doorklikken de foutmelding dat msmail.dll ontbreekt. Computer uitgeschakeld en opnieuw opgestart. De computer blijft nu halverwege het opstartproces hangen. Doet dan verder niets meer en kan alleen hard uitgeschakeld worden. In de veilige modus systeemherstel uitgevoerd maar ook dat werkt niet. Bij ieder herstelpunt komt de melding dat het systeemherstel niet afgerond kon worden omdat een bepaald bestand niet uitgepakt en teruggezet kon worden.
Wat is de oplossing vor dit probleem.

Groeten,
Kees
 
Probeer eens in veilige modus je hard disk te testen want als die niet in orde is krijg je ook dat soort problemen.
 
Als je er kunt komen in veilige modus kun je met rechts klikken op de hard disk en kiezen voor Eigenschappen.
Er opent dan een scherm waarin je klikt op Extra en dan Controleren.
Hij zal dan vragen of je een controle wilt plannen.
Doe dat en sluit af met Ok.
Herstart het systeem, de controle zou nu automatisch moeten starten, als hij zover kan komen.
 
Ik heb dat even op een andere pc geprobeerd. Krijg alleen de mogelijkheid tot direct starten met de opties: - fouten in het bestandssysteem automatisch herstellen en - beschadigde sectoren zoeken en repareren.
 
De eerste is de kortste klap.
Als die fouten oplevert die niet kunnen worden gerepareerd kun je de tweede, nogal tijdrovende actie, uitvoeren.
 
Ok, bedankt. Ik ga dat doen. Wordt wel morgen, laat de uitkomst nog weten.
 
Controleren is uitgevoerd. De PC is weer opgestart. Voor het wlidcli.dll probleem heb ik DLL file fixer succesvol ingezet. Daarna Windows Live Essentials verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Windows Live Mail werkte toen ook weer. Maarrrr ...
Ik heb nu allerlei nieuwe problemen. Diverse programma's werken niet meer, het blijkt dat ze niet meer voorkomen in Program Files. Ik zag nu ook voor het eerst een map Program Files (x86), ik begrijp dat dat te maken heeft met 32 of 64 bit. Heb ik beide mappen altijd gehad of komt dat door de herinstallatie van Windows Live Essential. In ieder geval is een programma dat verwijst naar de "gewone" map Program Files verdwenen.
Tenslotte nog het probleem dat ik bij het openen van een map voor iedere submap een nieuw venster opent, terwijl de mapinstelling is ingesteld op het openen in hetzelfde venster.
Erg raadselachtig allemaal. is er een verband tussen de problemen?
Systeemherstel naar een eerder herstelpunt werkt niet.
 
Welke antivirus gebruik je?
Ik adviseer Avast en MBAM even laten scannen.
Misschien zit het een of ander op je pc ;)
 
Ik gebruik Panda. Dat programma werkte ook niet meer. Inmiddels is het gelukt om dit opnieuw te installeren (met een uninstall tool van Panda). Ook andere programma's opnieuw geïnstalleerd. Verder nog sfc/scannow gedraaid http://support.microsoft.com/kb/929833/nl Hierna was het probleem met het openen van de mappen opgelost. Alles lijkt nu weer normaal en stabiel.
Bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan