Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schoolboy

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Ik weet niet precies onder welk kopje van hardware ik deze vraag moet plaatsen dus ik heb hem bij overig gezet.

Mijn probleem: De computer start niet meer op.

Wat is er gebeurd: Ik zat gewoon op internet toen mijn beeldscherm ineens geen signaal meer kreeg. Na de computer uit proberen te doen via een goede manier moest ik hem toch uitzetten door de aan-knop 5 sec ingedrukt te houden. Als ik hem nu aan zet begint de ventilator gewoon te draaien en ik hoor ook de harde schijf of de processor tikken. Voor de rest zie ik nergens lampjes meer branden (ook niet het lampje dat aangeeft dat de computer aanstaat) en heb ik geen beeld.

Wat ik heb geprobeerd:
- Ik heb alle randapparatuur behalve 1 beeldscherm eraf gehaald en geprobeerd op te starten.
- Stroom eraf, aan/uit-knop ingedrukt, stroom erop, geprobeerd op te starten.
- Ander beeldscherm geprobeerd

Ik weet nu niet meer wat ik kan doen en heb geen idee waar het probleem ligt. Kunnen jullie mij helpen?

P.S. Ik heb een medion computer, ik weet niet precies wat voor een en ik weet ook niet goed waar ik dat kan zien.

Ik zou es kijken naar een andere voeding, eerder last gehad van Blue-Screens ofzo, of dat de pc vaker uitviel?

Nee niet dat ik me kan herinneren. Wel eens dat de computer uit stand-by kwam en dat het scherm dan niet weergeven werd. Dan moest ik alleen opnieuw opstarten en hij deed het weer (opnieuw opstarten en afsluiten kan ik inmiddels dan ook blind met het toetsenbord vinden).

Hoe weet ik welke soort voeding ik kan gebruiken in mijn computer of kan ik er gewoon alles in stoppen (lijkt mij namelijk van niet).

Heb je een normale ATXkast? dan is een voeding vervangen redelijk eenvoudig...

Ik denk dat ik een normale ATXkast heb. Bijgaand een afbeelding van mijn voeding met modelnummer. Weten jullie dan misschien waar ik een goede vervanger kan vinden?

P5200207.jpg

De voeding geeft volgens mij niet meer genoeg power om heel je systeem te voeden, daarom gaat er nog wel een fan draaien en hoor je de HDD spinnen .., mocht je HDD echte helemaal niets meer doen, dan gaat je monitor wél aan, die geeft nl weer wat de foutmelding is ..

Het is een 350W voeding overigens .. Kun je niet een voeding lenen van iemand,

Ik zal even kijken wat er in de computer van mijn ouders zit, maar dat kan ik helaas nu niet doen.
In ieder geval alvast bedankt voor je hulp en je hoort snel van me!

En anders naar een compushop brengen, die hebben zeker een vervangende voeding (en misschien ook wel een gebruikte )
Veel succes!

Owja, met een voeding van bijvoorbeeld Antec, Corsair, Be-Quiet, en Coolermaster zit je eigenlijk wel goed, blijf af van merken zoals Sweex, MS-tech en Spire, de laatste 3 maken meer kapot dan je lief is ..

EDIT: de laatste 2 maken meer kapot dan je lief is .... de 2 in een 3 veranderd

Laatst bewerkt:
In een oude computer hebben we nog deze voeding zitten. Zal deze kunnen voldoen aan de eisen (als tijdelijke voeding, daarna koop ik waarschijnlijk een nieuwe als ik weet dat dit het probleem is)?

P5200207.jpg

~edit~
Ik zou denk dat deze voeding er wel in past aangezien de meeste waardes hoger of gelijk zijn. Maar ik hoor graag bevestiging en tips waar ik op moet letten.

Laatst bewerkt:
dit is ook een 350 w voeding, deze kun je ook kunnen gebruiken(al dan niet tijdelijk) , kweet alleen niet welke aansluitingen deze voeding bezit (ook een P4 stekker?) en of de spanningsstekkers van de HDD overeenkomen,
je hebt nl. een SATApower aansluiting en een IDE power-aansluiting ..

EDIT: deze voeding bezit géén P4 aansluiting, en is toch nodig om de processor (en bord) van stroom te voorzien.. ook zitten er geen Sata aansluitingen op, eerst effe kijken of de kabeltjes overeenkomen!

Laatst bewerkt:
Als deze stekkers er hetzelfde uit zien (en misschien hetzelfde opschrift hebben) neem ik aan dat deze dus hetzelfde zijn en ik deze gewoon kan vervangen. Ik hoop dat dit kan. En heel erg bedankt voor het advies!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was maar ik had het een beetje druk de laatste tijd. Maar nu heb ik nog wat vraagjes:
De voeding in de andere PC heeft inderdaad niet de juiste aansluitingen. Voor het zoeken naar een nieuwe voeding moet ik dus weten welke aansluitingen ik nodig heb. Nou weet ik (nu) hoe ze eruit zien maar op internet staan alleen de namen. Hoe heten de verschillende aansluitingen van de voeding voor bijvoorbeeld je HDD, DVDRW, moederbord, enz.?
Ook wilde ik nog even zeker weten of ik een voeding met een iets groter vermogen kan kopen (als ik niet de goede in 350W kan vinden).

Graag jullie advies hierover :)

Zou deze bijvoorbeeld deze voeding aan de eisen voldoen?

Laatst bewerkt:
Aan de voeding ligt het niet. Ik heb er namelijk een andere voeding ingedaan en ik heb precies hetzelfde probleem: ik zie wel dat de fan gaat draaien en ik hoor de harde schijf tikken, maar geen lampjes of beeld :(

een harde schijf hoort niet te tikken de kans is redelijk groot dat deze kapot is

maak alle hardware 1 voor 1 los voeding/moederbord/cpu als laatst
en kijk of de pc wilt door starten

Deze onderdelen hoef ik dan alleen los te maken bij het moederbord toch en niet ook nog bij de voeding? Krijg ik dan wel beeld als verschillende onderdelen niet meer aangesloten zijn?

Alvast bedankt voor uw reactie

nee normaal gesproken als een pc doorstart hoor je een bios piep beeld hoef je dus niet perse te zien
het kan ook zijn dat er kortsluiting is in een van de componenten en daar kom je alleen achter door dit 1 voor 1 te doen

Sorry dat ik zo weinig van mij heb laten horen. Dit is wat ik nu gedaan heb:
Ik heb er iemand bij gehaald die veel van computers weet en die is tot de conclusie gekomen dat mijn moederbord versleten is en dat een upgradepakket de beste (en de goedkoopste) oplossing is. Bedankt voor jullie hulp en de ik zal de status op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan