computer start niet meer voledig op

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hallo allemaal,

Ik heb hier een acer notebook staan type:3055 met windows xp home editie.

Zondag deed hij het nog gewoon en is er wat mee geinternet en zonder problemen afgesloten.

Vandaag weer opgestart, dan gaat die laden met dat blauwe balkje van windows en dan komt er de achtergrond van acers aspire testaan ,en daar blijft die op hangen.

Het pijltje van de muis komt ook en kan ik gewoon bewegen dus zit die niet helemaal vast lijkt me,ook komt er geen zandkoper is iets dergelijks en lampje van de harddisk stopt dan met knipperen enz.

Als ik het probeer via veiligemodus gaat die ook eerst inladen dan komt er een zwart scherm met weer het pijltje van de muis en blijft ook daar hangen zonder resultaat.

heb ook al geprobeert opstarten met laatst bekende confugiratie, ook zonder resultaat.

Iemand misschien een idee wat ik zou kunnen doen?

heb al aardig wat mee gemaakt met computers maar dit nog nooit:confused::o

alvast bedankt

Met vriendelijke groet,Mike:thumb:

Mm,

Dat is zeker vreemd. Kun je in het dos menu komen?
Dan zou je XP schijf erin kunnen leggen en dan installatie laten repareren.

Hoi hoi, ja ik zou eventueel boot functie eerst op cdrom kunnen zetten, maar

.. toen die laptop gekocht is zat er stanaard geen software bij,als je de computer voor het
eerst opstarte moest je een backup dvd maken wat ook gebeurt is.

Kan ik die daar voor gebruiken of niet?

alvast bedankt

Groetjes mike:thumb:

ja die zou je hier goed voor kunnen gebruiken mits het probleem zich toen heeft afgespeeld zonder dat jij dat wist, of merkte . Maar daar is alleen achter te komen door die back up te runnen

mvg,

Bas

Hoi,

oke ik zal dat vandaag eens proberen,

ik hou jullie op de hoogte

met vriendelijke groet,Mike:thumb:

Hallo allen,

vrijdag ben ik bezig geweest met de backup dvd. Deze dvd is gemaakt nadat de computer gekocht is in de winkel en thuis aan gezet is dus zonder poespas er verder bij op.

Ik kreeg hem aan de praat en de boel werd hersteld,alleen waren alle bestanden vberwijdert incl foto's enz maar goed hij deed het weer goed.

nu heeft ze 2 dagen de laptop weer in gebruik en gister avond wou die weer niet afsluiten.
ze kon gewoon start en dan afsluiten doen , kreeg dat balkje je nog dat je kon kiezen slaapstand,opstarten, afsluiten.

Ze heeft op afsluiten geklikt en een kwartier gewacht zonder resultaat dat die ging afsluiten,dus moest ze de knop ingedrukt houden om hem uit tekrijgen.

Vandaag staat die weer hier en heb hem opgestart, wat blijkt het zelfde probleem weer, hij blijft weer op de achtergrond staan van acer en verder komt er helemaal niks.

dus veilige modus weer geprobeert en ook daar kom ik er weer niet in...:confused:

na een paar keer opstarten en uit doen met de grote knop kwam er de melding lsass.exe fout zn 0x0000005...

ik ben bang dat er meer aan de hand is dan alleenm software matig, wat jullie?

alvast bedankt groetjes mike:thumb:

Laatst bewerkt:
ik denk dat er ook iets is kwa hardware

heb je nog garantie dan zou ik hem zeker even laten na kijken

want als die dit al doet met een back up van net na de koopdatum dan is er een hardware/.systeemfout

bel even naar acer

suc6
en sorry dat ik je in ieder geval niet heb kunnen helpen

hoi,

daar was ik al bang voor:confused:

nee er zit geen garantie meer op, hij is van 2005 hebben we net gekeken.

ja idd omdat we toen gelijk backup hebben gemaakt moet die wel goed zijn.

ik zal even contact opnemen met acer en laat het je even weten straks.

Toch bedankt voor je hulp en je hoort het nog

groetjes mike:thumb:

Hallo allen,

vrijdag ben ik bezig geweest met de backup dvd. Deze dvd is gemaakt nadat de computer gekocht is in de winkel en thuis aan gezet is dus zonder poespas er verder bij op.

Ik kreeg hem aan de praat en de boel werd hersteld,alleen waren alle bestanden vberwijdert incl foto's enz maar goed hij deed het weer goed.

nu heeft ze 2 dagen de laptop weer in gebruik en gister avond wou die weer niet afsluiten.
ze kon gewoon start en dan afsluiten doen , kreeg dat balkje je nog dat je kon kiezen slaapstand,opstarten, afsluiten.

Ze heeft op afsluiten geklikt en een kwartier gewacht zonder resultaat dat die ging afsluiten,dus moest ze de knop ingedrukt houden om hem uit tekrijgen.

Vandaag staat die weer hier en heb hem opgestart, wat blijkt het zelfde probleem weer, hij blijft weer op de achtergrond staan van acer en verder komt er helemaal niks.

dus veilige modus weer geprobeert en ook daar kom ik er weer niet in...:confused:

na een paar keer opstarten en uit doen met de grote knop kwam er de melding lsass.exe fout zn 0x0000005...

ik ben bang dat er meer aan de hand is dan alleenm software matig, wat jullie?

Ik had bijna presies het zelfde probleem met lsass.exe

zie mijn vraag http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=461917

Hij bleef bij mij ook hang bij een achtergrond.

het lijkt wel of het bij meer mensen in nederland op zondag is gebeurt:confused:

Code95

he ja idd bijna het zelfde:( maar kan als je een backup doet dat je weer klaar bent, hier is dat helaas niet het geval.

Ik heb contact gehad met acer(pff eindelijk na een wachtrij) en nee we hadden geen garantie meer, we konden hem eventueel opsturen of eventuele ophaal service maar dat kost al veel geld en weet niet of dat wel de juiste opties is kwa leeftijd...

ze konden zo aan de telefoon niet zeggen wat het was, kon meerdere dingen zijn dus niet echt opgeschoten eigenlijk..

ben bang dat we naar een nieuwe op zoek moeten of niet..

bestaat er eventueel hardware testen die ik tijdens opstarten in gebruik kan zetten?

ik geloof dat die wel bestaan
maar dan moet je even google

je kan op in de bios een hardware selftest doen

moet je maar even kijken

suc6

hoi ik ben al aan kijken geweest in bios maar kan er niks over vinden, geen uitgebreide bios:confused:

zal eens ff googlen.

hoi,

ik heb een programma gevonden: Ultimate Boot CD

daar staan van allerei testen op die bootable zijn dus cderom first gezet en cd erin gedaan.

nu heb ik mprime lopen bij test 2 maar heb je misschien enig idee hoelang zn test normaal duurt?:o hij loopt nu al bijna half uur enis nu bij test 2

hoi hoi,

ben nog verder geweest en nu loopt dr web live cd er over heen,kijken of daar nog wat uit komt maar ben bang van niet.

nu ben ik al beetje rond kijken geweest en oog viel eigenlijk op deze

hier gaat ze volgens mij een een heel stuk op vooruit kwa snelheid toch?

EDIT: na 4 uur en 16 minuten was de scan klaar zonder resultaat.

als laatste heb ik de memtest aan geslingert.

na 21% heeft die 6 errors..

ik denk dat hier misschien het probleem wel eens kan zitten of niet?

Laatst bewerkt:
Hoi,

heb een bijlage toegevoegt van de memtest in de eerste ronde.

nu ben ik verder aan lezen gegaan maar uit eindelijk kom ik ook hier waarschijnlijk niet mee verder,omdat het de geheugen strip kan zijn maar ook eventueel mobo en of processor kan er ook nog mee temaken hebben zoals ik gelezen hebt.

er zit hier maar 1 strip in ..

hij zit nu in de 2de ronde op 27 errors.

Bijlagen

• memtest.jpg
    memtest.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 45
Hoi,

heb een bijlage toegevoegt van de memtest in de eerste ronde.

nu ben ik verder aan lezen gegaan maar uit eindelijk kom ik ook hier waarschijnlijk niet mee verder,omdat het de geheugen strip kan zijn maar ook eventueel mobo en of processor kan er ook nog mee temaken hebben zoals ik gelezen hebt.

er zit hier maar 1 strip in ..

hij zit nu in de 2de ronde op 27 errors.

Waarschijnlijk je geheugen naar de vaantjes.
Probeer eens een rammetje te bekomen via via...

hoi,

oke ga ik dat eens proberen, hij zit nu in ronde 5 met 58 errors.

Zal morgens eens kijken naar zn strip.

hou jullie op de hoogte

zo een nieuwe strip erin gezet en opgestart, de zelfde fout nog... moet ik nu eerst weer die backup erover heen laten draaien ?

heb nu memtest weer lopen, als het goed is mag die nu geen errors geven toch

Hoi allen, tot nu toe is het probleem weg gebleven... hopelijk was het toch de strip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan