Computer start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poisoned

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Help mijn computer start niet meer :(.
Nadat ik een FF-extensie instaleerde en Firefox reloade dmv van de FF-Preloader, liep de computer vast doet hij wel vaker (Windows 98 SE) dus ja, Alt+Ctrl+Del en dan nog een keer computer word opnieuw opgestart en geeft aan: Ongeldige diskette vervang de diskette en druk op een toets. Hoezo een diskette nodig om op te starten? Ik heb wel een diskette met Norton Ghost ofzo, dat hij dat bedoeld snap er niks van.
Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen. Ben ten einde raad :confused:

Alvast bedankt,

~ Poisoned

zit er soms een diskette in de drive??of een cd in de cd speler???

Waarschijnlijk wordt er een systeem-bestand gemist, je kunt dit opheffen door windows er overheen te installeren,liefs in ms-dos met de parameter nd. Dus setup /nd

Euhh?.. En hoe doe ik dat?..
En zijn dan niet al mijn bestanden en programma's weg?

Hallo !

Opstartfloppy Win98 SE gebruiken, kiezen voor"opstarten met CD-ondersteuning", dan achter de prompt typen wat Thomas Jan je aanreikte.

Succes,

Harry.

Een start diskette heb ik nog..
Master CD staat er ook op..
Alleen volgens mij deed die het niet meer..

Is er ook een manier dat ik nog even in de computer kan komen om wat bestanden te redden.

Als je w98 of me overschijft verlies je niks en nd is alleen om de systeem-bestanden terug te zetten.

Hoe kan zo'n systeembestand zomaar weg zijn dan?
Volgens mij werkt dat floppy niet meer, maar ik kan het proberen
Dan gaat alles vanzelf? of moet ik dan dat stappenplan van Harry Snor volgen?

Hoi !

Als je wilt booten van een floppy moet je dat in het BIOS instellen, dus floppy-drive als eerste boot-device !

Heb je geen (goede) opstartfloppy, hier: www.bootdisk.com te downloaden.

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan