computer start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

calibraco

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2013
Hoi,

Mijn desktop computer start niet meer. Dus ik vraag me af wat het kan zijn.
Voordat de uitval definitief was, was ie al 2x uitgevallen maar startte daarna gewoon weer op.

Er is nog stroom, want het groene lichtje brand nog, en de ventilatoren draaien. Maar hij start niet op
dus ik kan niet in windows komen.

Ik heb een Asus moederbord P4P800S-X

Zou ondanks dat je ledjes ziet branden en de ventilatoren die het doen de voeding kunnen zijn, heb er nog eentje om dat te testen?

Je zou ook eens de devices kunnen ontkoppelen, wat gebeurt er dan als je opstart?
Ook het geheugen kan het probleem veroorzaken, met 1 latje proberen en eventueel omwisselen, zonder dien je bios beeps te krijgen.
Het moederbord goed nazien, vooral of er geen lekkende of bolstaande elco's zijn te zien.

Zal toch een kwestie worden van deduceren.

Je kunt proberen om na een rusttijd van enkele minuten (machine helemaal uitzetten en uitlaten) direct nadat je de powerknop hebt ingedrukt, om op de F8 toets te drukken en dit even een paar keren te blijven doen. Reageert de machine / gebeurt er iets?

Dat is ook een probleem, ik heb geen 'reserve' onderdelen. En de pc is de jongste ook niet meer.

Maar geheugen geprobeerd, geen effect.
Devices ontkoppelen, hoe bedoel je dat?
F8 geeft ook geen reactie.
En er staat niks bol zo te zien.

Wat ik me wel afvraag, naast de processor zit een blokje koelribben, deze zit half los, maar je kan hem aan de andere kant nergens vastmaken. Lijkt mij altijd al zo geweest te zijn. Ik schroef de pc niet zo vaak open, dus weet ik dat dus niet zeker

En me monitor knippert, dus een soort slaapstand omdat er niks komt. Deze knippert ook als je de monitor aanzet en de computer niet.

In ieder geval al bedankt voor de hulp.

1 onderdeel gevonden van wat die koelribben moet vasthouden, dus dat zal het einde geweest zijn van die chip die eronder zat.

Bedankt voor de hulp.

Even nog wat anders, kan ik me harde schijf nog gebruiken of aflezen met een ander systeem?

Zekers, gewoon erbij hangen.

Als het niet aan de schijf ligt, dat bedoelde ik met devices, de harde schijven en de dvd/cd stations even afkoppelen.

Indien die koeler niet goed zit zal de cpu te warm worden en de boel uitschakelen, hier foto's ervan plaatsen zou kunnen helpen, maar of dat de oorzaak is............

2013-07-28110750.jpg
[/URL]

Hier een foto.

Maar als ik een andere computer haal, met een andere windows versie, kan de harde schijf er dan gewoon naast, en ik kan alles wat ik nu kwijt ben eraf halen?

Dat is de heatsink van de northbridge, zie wel iets verbrands in de rechterbovenhoek op de printplaat.
overigens kunnen die dingen met een siliconen pasta erop worden zijn gelijmd maar de chip zelf ziet er ook niet fraai uit.

En ja, indien die PC de juiste aansluiting heeft, ATA/IDE of SATA, ligt eraan welke de harde schijf en wat de nieuwere PC heeft, kun je de schijf er gewoon bij hangen.

Bedankt voor de informatie.

Ik zal komende week op zoek gaan naar een andere pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan