Computer start niet na vervanging moederbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter Midia
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Midia

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2013
Hallo,

Ik heb zojuist het moederbord van mijn pc vervangen, want die was redelijk oud en werkte niet meer goed.
Dus ik heb het moederbord van mijn andere pc erin geplaatst. Ik ben er zeker van dat het moederbord werkt, want in mijn andere pc deed die het perfect. Ik heb dus mijn ASUS A8N-sli deluxe vervangen door een ASRock G41C-VS, maar ik krijg de computer niet opgestart.
Als ik de schakelaar van de voeding op 1 zet, dan hoor ik heel de tijd een aanhoudende piepgeluid en de startknop doet helemaal niks.
Hij gaat niet eens aan, terwijl ik er zeker van ben dat de kabels van de startknop correct aangesloten zijn.

Kan iemand helpen aub?

Gr

Ik heb ook al een andere voeding geprobeerd, er komt geen piepgeluid, maar startknop doet ook niks, heel vreemd.

Controleer of dat alles goed aangesloten is zou ik zeggen ;) Hoogstwaarschijnlijk zit daar de oplossing als je zeker weet dat het moederbord voorheen wel werkte.

met een beetje boel pech is het idd de voeding maar heeft die ook dit mainboard gesloopt.

Off-topic: @Lange Pier: Felicitaties met je 20.000ste posting en de status "Tera Honourable Senior Member". :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo

Controleer of de metalen afstandsbusjes in de systeemkast wel op de juiste plaats zijn gemonteerd.

Indien niet , dan kan er een (of meerdere ) kortsluiting veroorzaken , met deze symptomen als gevolg.

Mocht dit het geval zijn , dan hoop ik voor u dat het motherboard dit heeft overleefd

Peter

Ik heb alles volgens de manual aangesloten, maar nog steeds geen teken van leven.
De aan/uit knop doet helemaal niets.
Ik heb ook een andere voeding geprobeerd en daarbij hoor ik geen piepgeluid, maar hij start ook niet, dus geen idee wat het kan zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan