Computer start niet op alleen koeling doet het

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sony1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sony1

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
(Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen, en dit leek me wel het meest geschikte board)

Ik heb een probleem met mijn computer. Als ik op de aan/uit knop druk, dan zie ik daarboven wel een lampje branden, dan hoor ik ook iets aangaan, en de ventilator begint heel hard te blazen. Dit gaat zo heel de tijd door en hij start maar niet op. Ook krijg ik helemaal geen beeld meer.

Ik heb de koeler al schoongemaakt omdat ik dacht dat dat het was, maar tevergeefs. Kan iemand me hiermee helpen?:confused:

maak je pc open en kijk of dingen zoals moederbord ram en datzoortdingen goed zijn aangesloten of kapot zijn...
edit hoe oud is je pc?

Alles ziet er gewoon goed uit, ik heb nergens aangezeten dus het zou nog goed aangesloten moeten zijn.
Mijn computer is ongeveer 5 jaar oud

en de ventilator begint heel hard te blazen.
Hoi,
welkom op Helpmij
kijk eens of het koelblok nog goed op het moederbord vastzit. Ook al heb je nergens aangezeten dan kunnen dingen/onderdelen toch door e.o.a. oorzaak los gaan zitten.

Laatst bewerkt:
Als je de kast open hebt, voor je op tafel, controleer dan eens of je HDD gaat draaien.

Hoe kan ik dan zien of die gaat draaien? De harde schijf is gesloten zeg maar, ik zie niet wat er ''binnenin'' gebeurd

Nou ik hoor niks maar als ik ga voelen dan voel ik wel dat die iets doet zeg maar :P

Als de fan van je processor hard begint te draaien en er gebeurt verder niks duidt dat meestal op een overhitte CPU. Maar er zijn meer opties zoals een kapot moederbord b.v. of kapot geheugenreepje enz. Je zal verschillende dingen moeten controlere om achter de oorzaak te komen. Allereerst zou ik het koelblok losmaken en evt. nieuwe koelpasta aanbrengen (1 druppel), dan zou ik eens een ram-reepje eruit halen en dan het ander (die ene weer terugzetten). Daarbij een belangrijke vraag, welke fan precies gaat hard draaien? Het kan ook de fan van je videokaart o.i.d. zijn indien aanwezig.

De CPU koeler gaat draaien
Video kaart koeler gaat ook gewoon draaien, voeding ook (heb net ff wat beter gekeken)

Mijn videokaart maakte de laatste tijd ook een enorm geluid, dus kan het zijn dat die kapot is gegaan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan