Goedeavond
Ik heb nu 2 jaar een computer waar ik nooit problemen mee heb (gehad)
Sinds een half jaartje vertoonde hij ineens kuren (niet vaak eens in de 2 weken mischien):
Bij het aanzetten start alles gewoon op VGA,CPU en RAM (volgens de LED's op mijn moederbord) maar je hoort niet het gebruikelijke piepje wat je normaal hoord bij een opstartende computer, het beeldscherm gaat dan ook niet aan (no signal). Daarbij valt ook op dat mijn CPU cooler (zalman 7700CNPS-cu) op maximum toeren gaat draaien. Dit probleem is alleen bij opstarten, en gebeurd dus nooit tijdens het gebruik van de computer.
Ik loste dit probleem ouderwets op: herstarten en dan was er geen probleem
vorige week trad dit probleem weer op, alleen nu permanent, ik heb mijn herstart methode wel 100 keer geprobeerd maar geen positive respons.
Ik las verder op het forum soortgelijke problemen, waar word vermeld dat er mischien problemen met de voeding zijn ik heb 490W voeding in mijn kast zitten ik zou zelf zeggen dat dat voldoende moet zijn (specs onderaan), hij heeft het immers 1,5-2 jaar probleem loos gedaan.
mijn vraag is
Ligt het echt aan mijn voeding?
Los ik het op door een andere voeding aan te schaffen of kan ik het repareren?
Kan het ergens anders aan liggen?
P.S.
ik heb een andere computer op mijn monitor aangesloten en die werkt
ik heb een andere monitor op mijn computer aangesloten en die werkt ook niet
(aan mijn monitor ligt het dus niet)
Kabels in de systeemkast nagekeken.
De kast was wel wat stoffig maar niet extreem het stof is eruit.
Specs:
AMD Athlon 64 4000+
XFX Nvidia 7800GTX extreme
DFI LAnparty NF4 SLI/DR
2x Corsair 1024MB PC3200
Enermax noisetaker 490W activePFC
Dit zijn de hoofdingredienten.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
bvd Tim Becker
Ik heb nu 2 jaar een computer waar ik nooit problemen mee heb (gehad)
Sinds een half jaartje vertoonde hij ineens kuren (niet vaak eens in de 2 weken mischien):
Bij het aanzetten start alles gewoon op VGA,CPU en RAM (volgens de LED's op mijn moederbord) maar je hoort niet het gebruikelijke piepje wat je normaal hoord bij een opstartende computer, het beeldscherm gaat dan ook niet aan (no signal). Daarbij valt ook op dat mijn CPU cooler (zalman 7700CNPS-cu) op maximum toeren gaat draaien. Dit probleem is alleen bij opstarten, en gebeurd dus nooit tijdens het gebruik van de computer.
Ik loste dit probleem ouderwets op: herstarten en dan was er geen probleem
vorige week trad dit probleem weer op, alleen nu permanent, ik heb mijn herstart methode wel 100 keer geprobeerd maar geen positive respons.
Ik las verder op het forum soortgelijke problemen, waar word vermeld dat er mischien problemen met de voeding zijn ik heb 490W voeding in mijn kast zitten ik zou zelf zeggen dat dat voldoende moet zijn (specs onderaan), hij heeft het immers 1,5-2 jaar probleem loos gedaan.
mijn vraag is
Ligt het echt aan mijn voeding?
Los ik het op door een andere voeding aan te schaffen of kan ik het repareren?
Kan het ergens anders aan liggen?
P.S.
ik heb een andere computer op mijn monitor aangesloten en die werkt
ik heb een andere monitor op mijn computer aangesloten en die werkt ook niet
(aan mijn monitor ligt het dus niet)
Kabels in de systeemkast nagekeken.
De kast was wel wat stoffig maar niet extreem het stof is eruit.
Specs:
AMD Athlon 64 4000+
XFX Nvidia 7800GTX extreme
DFI LAnparty NF4 SLI/DR
2x Corsair 1024MB PC3200
Enermax noisetaker 490W activePFC
Dit zijn de hoofdingredienten.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
bvd Tim Becker
Laatst bewerkt: