computer start niet op (checking IDE-drives)

Status
Niet open voor verdere reacties.

petermus

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2002
Mijn computer vanochtend opgestart en de computer blijft hangen op "checking IDE-drives". En daar blijft het bij. Het controlelampje op het front van de HD-indicatie blijft continue branden. Na opnieuw opstarten getracht om bij de bios te komen, maar ook dit lukt niet. Gisteravond viel mij al wel op dat de computer ook al een poosje op deze melding bleef hangen, maar toch daarna opstart. Hierna viel mij op dat de cd-rom drive niet meer werkte, maar dat was op dat moment niet zo belangrijk (de cd-brander werkte nog wel). Wie weet wat hier aan de hand is en welke stappen genomen moeten worden om de computer weer aan de praat te krijgen. Het is een pentium 4 2,5 Ghz, 512 Mb, 2 harde schijven totaal 320 GB. Bij voorbaat dank.

Maak je pc eens open en druk de ide kabels eens aan met name die van je cd rom station.
Dit zijn de brede platte kabels die vanaf je moederbord naar je HDD's en je dvd/cd rom stations gaan.
Ben je hier niet in thuis om je pc open te maken moet je een ervaren iemand in de buurt vragen.
sucses

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan