Computer start niet op en valt heel de tijd uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo allemaal

Mijn pa zijn vaste desktop heeft al een tijdje problemen, maar die worden steeds erger en erger.
Als we de pc willen opstarten dan moeten we hem wel 5 à 6 keer heropstarten en als hij dan is opgestart
werkt hij heel traag of blokkeert hij nogmaals en moet hij weer heropstarten. We zijn ten einde raad want niks blijkt te helpen...

Ik heb met een programma de bluescreen foutcodes van de afgelopen 3 dagen eens nagekeken en in de bijlage kan je de foutcodes terugvinden. Bekijk bijlage BlueScreenResult.txt
De meest voorkomende foutcodes zijn:
1. NTFS_FILE_SYSTEM
2. KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
3. DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
4. PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
5. CACHE_MANAGER

Alreeds uitgevoerde stappen:
- BIOS reset
- OS opnieuw geïnstalleerd
- Drivers videokaart opnieuw geïnstalleerd

Specificaties:
- Moederbord MSI P45 NEO
- Intel Core 2 Duo E8500 @ 3,16GHz
- 4GB DDR2 RAM
- ATI Radeon HD 4800 series (512MB VRAM)
- 80GB SSD OCZ Vertex Plus (opstart harde schijf)
- 500GB WD (documenten e.d.)
- 500W voeding
- Windows 7 Professional (64-bit)

Heeft iemand toevallig een oplossing / tips voor het probleem ?

Ik zou beginnen met het volgende:

Geheugen testen d.m.v. Memtest86, bij fouten geheugen vervangen.
HDD's / SSD testen d.m.v. schijfcontrole.

Geheugen is alreeds vervangen en de schijfcontroles hebben ook niks opgeleverd...

Nog suggesties?

Je zou nog kunnen proberen om de ssd er tijdelijk uit te halen en allee de harddisk te gebruiken voor data en OS. De SSD lijkt qua type al wat ouder en heeft ook issues met firmware en performance, soms pas na een tijd.

Inderdaad, wat buick zegt, de SSD tijdelijk afkoppelen en een normale HDD gebruiken, kijken of, met name, de NTFS_FILE_SYSTEM- fout nog terug komt.
Je zou ook nog even kunnen kijken of er een recentere BIOS voor het moederbord beschikbaar is die van invloed is op het werken met SSD of bij OCZ kijken voor een nieuwere firmware voor de SSD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan