Computer start niet op, lampje knippert

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthivdl

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb een Fujitsu Siemens Scaleo 800 en links en rechts naast mijn POWER knop staat een lampje. Links een lampje (POWER led) en rechts een Batterij (vermoed harde schijf). Wanneer ik mijn computer aanschakel dan geeft hij een piep van 2 seconden en gaat het lampje van POWER led knipperen? Ik zal zo gedetailleerd mogelijk beschrijven wat er gebeurt:

Ik zet de computer aan en POWER led brandt voor een paar seconden. Het lichtje met tekentje batterij begint te knipperen en zoeken. Dan gaat lichtje van CD rom, Rewriter en diskettestation achter elkaar knipperen. Dan geeft hij een piep en begint het POWER led te knipperen. Daarna maakt het diskette station enkel nog een geluid. De voeding draait, de computer is AAN, ook de harde schijf hoor ik aanslaan en gedurende de hele tijd draaien, maar hij geeft ook geen signaal naar het scherm.

Wat heb ik al geprobeerd? Alle verbindingen gecontroleerd. Dan heb ik tijdens dat het lichtje knippert, dat oneindig blijft knipperen, een CD (recovery) ingestoken. Deze draait hij niet als ik hem insteek na dat hij aan is gezet. Ik herstart de PC met CD in en na de piep en het knipperen begint hij te draaien. Hij leest de CD, maar er gebeurt niets. Hij valt later gwn stil. Ik heb geen idee wat er gebeurt is! Is mijn pc gecrashed?

Ik zal zeggen hoe het bebeurd is. Ik had gisteren wat problemen met mijn USB boxen en had ze al aantal keren proberen aan te sluiten. Ze werkten gewoon niet. Ik weet niet helemaal wat er toen gebeurd is. Ineens deed mijn scherm het niet meer, of mijn scherm liep vast en ik heb hem reset. Toen deed hij niets meer en constant wat ik hier boven beschreef. Dank U bij voorbaad wie mij wil en kan helpen en mij het probleem kan geven!!

Wat ik eerst eens zou proberen is alles wat met USB te maken heeft afkoppelen..en nog eens proberen op te starten...

en als je pc uitzet en de battery van moederbord er een tijdje uit???

is bios reset

Hoe bedoel je? Ik weet niet precies wat je bedoelt met batterij van moederbord eruit? Je bedoelt de computer volledig afkoppelen en stroom eraf laten?

er zit als goed is een platte battery op je bord(knoopcel)

zet pc uit en haal die battery er een tijdje uit(half uurtje?)

doe dan battery er weer in en start je pc

Neen. Het probleem is dat de pc geen signaal naar het beeldscherm verzendt... Ik zie dus niks. Hij is in feite aan, maar er gebeurt niks, POWER led blijft gewoon knipperen

ik heb de PC opengedaan en hem dan eens opgestart en gekeken waar het geluid vandaan komt. Ik constateer het volgende:

Naast de processor (waar een ventilator opzit) gaat er een lichtje branden. Dat is het enige lichtje op het moederbord dat brand. Ik weet niet of het normaal is?

Er volgende 3 beepen. Ik vermoed van het moederbord of mss van de processor? De eerste beep is veel langer dan de laatste 2 korte beepen. Misschien kan dit jullie helpen? Ik verwijder nu de battery van het moederbord

Als de voeding goed werkt, gaat alles natuurlijk gewoon draaien, die powerswitch, op het moederbord is alleen een maakcontact, denk eerder aan een overleden mobo.

Geheugenlatjes eruit halen, en dan bij een biosbeep, is het je geheugen, evenzo met je videokaart, biosbeep, na verwijdering, videokaart, maar bij alle handelingen, geen bios beeps, moederbord.

Oke dank je! Ik heb nu de battery van het moederbord eruit gehaald en steek hem er over 20 minuten weer in. Dan kijk ik wat hij doet. Doet hij dan niets dan zal ik de onderdelen 1 voor 1 checken! Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp want ik weet nu al veel meer! Ik post het resultaat over een half uurtje.

Dat ledje, wat brand, zit dat naast de geheugenbanken? als het een 2 kleurenled is, dan moet hij rood zijn , zonder geheugen, en groen of geel, met geheugen, indien geheugen goed.

Kijk dat eens na, in de manual.

Overigens de videokaart eruit gehaald, en er opnieuw ingestopt?, die biosbeepcode is daar namelijk van.

Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt voor jullie hulp! Het was inderdaad de BIOS. De reset van de BIOS heeft ervoor gezorgd dat hij terug opstart. Bedankt!!

geluid

als je het geluid blijft horen zou ik maar is kijken op het ventilatortje bij je processor, want die kan gaan piepen als er een hop stof op zit. Als je de piepen blijft horen zet dan onmiddelijk je pc uit en haal het stof van het ventilatortje af, want anders kunnen er wel is ergere dingen gebeuren met je pc :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan