Computer start niet op met USB erin

• Onderwerp starter Onderwerp starter TimL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TimL

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Hallo,
Mijn probleem is als volgt, als ik mijn computer opstart en ik heb er een USB op aangesloten. Maakt niet uit wat voor één (i-pod, geheugenkaartje etc.) dan wil mijn computer niet meer opstarten en blijft die hangen bij een zwart scherm. Als ik het deze USB er dan uit haal en opnieuw opstart dan doet die het verder weer goed. Als die aanstaat en ik stop dan de USB erin dan herkent die hem ook gewoon. Enig idee hoe dit opgelost kan worden?

mvg Tim

Opgelost

Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo wonder met computers. Dus hoe zou ik het moeten aanpakken dan?
Bij het boot-menu?

Idd,

Tijdens het opstarten van de PC heb je enkele seconden om via een druk op een toets in de BIOS te gaan (doorgaans F1, F2, del) en daar kun je de opstart volgorde aanpassen.

Neem je tijd om te lezen wat er staat, en verander alleen dingen waar je zeker van bent, als je je niet vertrouwd voelt in die omgeving.
Doorgaan is de opstartvolgorde diskette, CD (DVD), HD, USB.

Maar dat zet je zoals jij wil natuurlijk.

sorry,
Het was een snelle suggestieve reactie van mij jouw vraag te beantwoorden met de
vraag die direct bij mij op kwam ! Me niet te realiseren dat je een "wizz kid" moet zijn
om daar wat mee te doen.
Maar ik sluit me direct aan bij "The Doctor".

Ik wil het alleen wat harder stellen.

Bij het opstarten krijg je vaak een regel te zien Type ... zoals "The Doctor" beschreef.
Op het moment dat je dit leest en je moet gaan zoeken naar de aangegeven toets die je moet drukken ben je al te laat.
Zet gelijk je PC weer uit en weer aan.
Nu je vinger boven de gewenste toets houden en gelijk drukken als de regel weer verschijnt.

Nu ben je in de BIOS terecht gekomen.
Je kunt hier van alles veranderen maar doe dit NIET als je niet weet waar het voor is.
Wees niet bang dat je iets veranderd want om uit de bios te komen wordt altijd gevraagd
of je de wijzigingen op wilt slaan of niet.

In meestal één van de laatste dropdown menus staat iets over de boot volgorde.
Je ziet hoe deze staan.
Als nu bijvoorbeeld DVD op 1,USB op 2 staat en de harddisk op 3 dan zal er eerst geprobeerd worden vanaf 1. te starten (CD/DVD) als daar niets in zit springt ie daar overheen en probeert ie te starten van 2. (USB)
Is er nu ergens een bootable USB device aanwezig dan zoek ie "boot-file"
Is er geen file aanwezig dan krijg je de melding "no boot device"en hangt de zaak en wordt er niet gekeken naar 3. de harddisk.

Dus zet de volgorde 1. CD/DVD, 2. HARDDISK, 3. USB (of helemaal niets)

Verlaat de BIOS door de escape toets te drukken en de vraag
wijzigingen opslaan nu wel met ja te beantwoorden.
En het apparaat start op als een zonnetje, ook met aagesloten USB dingen.

grtz gerrit

Wat dacht je van de pc eerst opstarten en pas als hij helemaal klaar is hiermee, de usb device (usb, ipod, enz) aansluiten?!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan