Computer start niet op na aansluiten cdrom brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

NoHope

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
MIjn pc heeft 2 harde schijven en een dvd speler.

De 2 harde schijven zitten op 1 IDE kabel als master en slave en werken prima. De dvdspeler zit als master op de 2de IDE kabel en werkt ook. Helemaal goed dus.

Nu sluiten ik een cd-rom brander aan als slave op de 2de IDE kabel (waar de DVD speler master is). De jumpers op beide spelers staan ook goed ingesteld. Echter wanneer ik de cd-rom brander aansluit start mijn PC niet meer op.

Dus heb ik hem losgekoppeld. Als ik vervolgens mijn pc opstart ( ja ik weet het slecht om het volgende te doen) en terwijl de pc aanstaat de cd-rom brander aansluit gebeurd er het volgende. Ik ga nieuwe hadrware zoeken en windows zit de cd-rom brander en installeert deze. Alles wekt nu perfekt! Als ik herstart blijft alles het goed doen.

Probleem is dat wanneer ik de pc afsluit en weer opstart... tsja dan start ie dus niet meer op.

In BIOS is opstarten 1 floppy -> 2 cdrom -> 3 HDD-2...

Nou ik heb de boel werkend hoor.

Ik heb alles losgetrokken van het moederbord. Toen de videokaart en mijn 2 harddisks erop aan gesloten. Vervolgens één voor één de cdrom brander en dvd speler aangesloten. Als laatste netwerkkaart en USB kaart erin. En jawel.. alles draait als een zonnetje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan