Computer start niet op of toont vreemd beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrycomputers

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Goedemiddag,

Een familielid had vandaag last van een vastlopende computer.
Hij restte niet anders, dan de aan-/uitknop ingedrukt te houden om de computer uit te laten gaan. Vervolgens de computer weer opgestart wat zonder problemen verliep.

Maar na een aantal minuten (Windows was al geladen) veranderde het beeld ineens in een scherm vol met verschillende kleuren, horizontale, strepen.
Niks lukte, dus moest helaas wéér de aan-/uitknop gebruikt worden.

De computer weer even met rust gelaten en vervolgens weer opgestart.
Het opstarten verliep dit keer alleen ook niet zonder problemen.
Eigenlijk, het opstarten lukte niet eens.
Het scherm bleef hangen op het eerste beeld dat getoond wordt. Hier is wat informatie van het moederboard te zien (MSI Motherboard), met onderin de regel: press END to start BIOS (iets in die trance).

Op END gedrukt, maar er gebeurde de eerste 1 a 2 minuten niks. Vervolgens werd de BIOS-setup pas geopend. Hier is vervolgens niks in veranderd..

Computer weer uitgezet, na een uur opnieuw geprobeerd en jawel, hij startte weer op.
Maar na een aantal minuten verdween het beeld weer, dit keer geen horizontale gekleurde lijnen, maar witte.

Is er iemand die me kan vertellen waar ik dit probleem door veroorzaakt kan worden?

Het gaat om een:
AMD Athelon(tm) 64 x2 Dual Core Processor 4200+ met een MSI Motherboard.

Als er meer informatie vereist is, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.
Vr.grt,
Ferry

Hoe Oud is die Pc?
Heb je hem ook eens Opengemaakt??
Graag meer informatie over de PC.
Welke Windows heb je erop ??

De PC is ongeveer 3,5 jaar oud, maar redelijk weinig gebruikt.
Er is ongeveer een maand geleden een nieuwe HD in geplaatst en tevens is er een BIOS update uitgevoerd.
Wat ik kon vinden in de BIOS:

Bios version: v1.3
CPU ID/uCode ID: 0FBZ/00

Ik draai Windows 7 Ultimate 32-bit.
2 GB RAM

Computer is ook pas open geweest (voor die nieuwe HD) en is stofvrij.

Laatst bewerkt:
misschien een harde oplossing maar wel een mogelijke effectieve is om je harde schijf af te koppelen en via een usb setje aan een andere pc te hangen.
en via die pc de schijf benaderen en de belangrijke bestanden veiligstellen.
daarna schijf een format geven. mogelijk een low-level format.
daarna de schijf opnieuw in de pc hangen en de Windows installatie schijf booten en een schone installatie geven?

Ik heb de computer na heel wat proberen (ook opstartherstel geprobeerd) weer op kunnen starten.
Hij draait op dit moment ongeveer zo'n 3 kwartier zonder uit te vallen o.i.d.
Ben dus snel de bestanden aan het overzetten...

Gisteren kwam er een raar krakend geluid uit de computer toen ik het nogmaals probeerde.
Kan dit ook van de HD afkomstig zijn?

*Heb ondertussen alles over kunnen zetten en heb vervolgens de computer afgesloten.
Als ik hem nu opstart, krijg ik de melding: 'Verifying DMI Pool Data ........'
Soms verschijnt de melding: 'Disk read error occurred. Press CTRL ALT DEL to restart', maar deze melding wilt ook nog wel eens wegblijven en alleen "Verifying DMI Pool Data ........" staat dan in beeld.

Dit is allemaal voordat Windows geladen is o.i.d.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan