Computer start niet op (piep continu)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moh@med

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hoi,

Ik heb hier een Acer Aspire die niet meer opstart. Het gaat hier om een PC met een Celeron D processor, DDR2 geheugen, SATA harddisk en een DVD speler. De rest van de hardware (videokaart, netwerk enz) zitten allemaal onboard.
Wanneer de power button ingedrukt wordt geeft het moederbord continu een piep, monitor krijgt geen beeld, ventilatoren draaien, harde schijf hoor ik ook werken. Ik heb alle hardware al een keer losgekoppeld helaas zonder succes, ook heb ik een andere voeding geprobeerd. Ook het verwisselen van het geheugen heeft niet geholpen.

Hebben jullie een idee? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt :)

Hoi,als je geen beeld krijgt zou 't wel 's kunnen dat je een probleem hebt met je on-board videochip vandaar ook die constante piep die aangeeft dat je een hardwareprobleem hebt in jouw geval zou ik het eens met een insteek videokaart proberen.
Succes.
Edit: als je een moederbordboekje of cd met handleiding hebt zou ik eens kijken wat in jouw geval de betekenis is van die constante piep,anders op de site van de fabrikant.

Laatst bewerkt:
Ik heb een videokaart erin gestoken, maar de PC start nog steeds niet op en geeft nog steeds dezelfde constante piep.
Ik heb geen moederbordboekje voor de PC, en het lijkt erop dat het online ook lastig te vinden is. Op de website van Acer hebben ze alleen gewone algemene handleidingen, maar niks over het moederbord...

... Ik heb alle hardware al een keer losgekoppeld helaas zonder succes, ook heb ik een andere voeding geprobeerd. Ook het verwisselen van het geheugen heeft niet geholpen.

Ik bedenk me dat het misschien de processor kan zijn, die heb ik niet losgekoppeld. Hoe kan ik testen of het aan de processor ligt?
Overigens denk ik dat het moederbord zelf niet kapot kan zijn want anders zou het niet piepen toch?

Heb je al eens aan de voeding gedacht? Die verzorgt n.l. verschillende voltages.Geef het juiste type op van je laptop/desktop op dus Acer Aspire ......(type nummer)

@ Mik

Ik ben er eindelijk achter wat het type is (label was niet aanwezig), het is een desktop Acer Aspire T671.
Of ik aan de voeding heb gedacht? Sinds vorige week heb ik deze voeding in het systeem zitten:

https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-094597

Als ik een voeding koop let ik alleen op het vermogen en de aansluitingen die erop zitten.
Wil je zeggen dat ik ook rekening dien te houden met het voltage?

je moet ook een voeding A merk aanschaffen
OCZ Corsair Antec
dan ben je zeker dat je ook echt krijgt wat je koopt
voedingen hebben een you get what you buy policy
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/389407-Informatie-Voedingen
spire is een zeer slecht merk

maar ik denk niet dat het hier aan de voeding ligt
zoals je al zij je hebt een andere voeding geprobeert

ik denk eerder dat je processor of ram geheugen of moederbord kappot is

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.