Computer start niet op, video error.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobBos

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
86
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met Windows 7 op een HP ProLiant ML110 (G4) te zetten, maar ik loop al snel tegen een probleem aan.

De computer (Server moet ik eigenlijk zeggen) is helemaal leeg en heeft een tijd lang geen stroom gehad. De on-board videokaart doet het niet, evenals de VGA aansluiting. Daarvoor heb ik een externe videokaart ingebouwd en hij heeft het hier altijd op gedaan.

Het probleem is nu alleen dat hij het nu niet meer doet... Bij het opstarten krijg ik 1 lange piep en 2 korte piepjes te horen wat aangeeft dat er iets mis is met de videokaart. Ik heb dus ook geen beeld. Ik vermoed dat de instellingen in de bios terug gezet zijn naar standaard en dat de externe videokaart niet meer ingesteld is als default.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze weer gaat werken? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels op advies van Crash geprobeerd:

- Alle onderdelen loskoppelen en opnieuw aansluiten.
- Bios batterij eruit halen, aanknop 30 seconden ingedrukt houden en de bios batterij er weer indoen.

Nu krijg ik geen piepjes meer te horen, maar ik heb alsnog geen beeld via zowel de on-board videokaart al de externe videokaart.

Wat nu?
 
Heb je ook al een andere batterij geprobeert? misschien is deze leeg.
 
Het is inmiddels gelukt.

Ik had hem zo kaal mogelijk opgestart en toen kreeg ik geen beeld. Toen probeerde ik het met een andere geheugenmodule en toen deed hij het ineens wél. Het lag dus blijkbaar aan een geheugenmodule. Vreemd, want deze heeft er altijd ingezeten en heeft het altijd prima gedaan.

Inmiddels staat er windows 7 op, zitten er 5 harde schijven in, 8 gb aan werkgeheugen en hij draait perfect. Probleem opgelost. :)

Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan