Computer start niet op / Voeding???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Emma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Emma

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2005
Kan iemand mij een tip geven?

Mijn computer wil niet meer opstarten. Als ik de computer wil aanzetten doet hij niets.
Als ik de computer aanzet en houd het kleine knopje onder mijn powerknop ingedrukt dan blijft alleen een ventilator draaien. Laat ik die los dan gebeurt en niets meer.

Nu denk ik dat mijn voeding stuk is?
Zou best een andere voeding willen aanschaffen maar nu weet ik niet of ik zomaar een willekeurige voeding kan kopen.

Of moet ik ergens anders aan denken

Weet niet of deze info nodig is maar ik heb een AMD Athlon processor.

Vast bedankt voor de reacties
:confused: :rolleyes:

Hallo !

Om zeker te weten dat het niet aan de knop ligt kun je even pin 13 en 14 van de voedingsstekker op je MOBO (Kleuren zwart en groen) d.m.v. een paperclip doorverbinden.

Start je PC dan nog niet op ligt het (mogelijk) aan de voeding.

Welke je nodig hebt ligt aan je hardware-configuratie.
Tegenwoordig is 350 W wel het minimum.

Ik zou voor een goed merk gaan, want die zijn vaak stabieler dan de hele goedkope.

Kijk hier bijv. es http://www.alternate.nl/html/highli...ame=HARDWARE&Level1=Energie&Level2=Voedingen&

Greetz,

Harry.

Lijkt wel op een gestorven voeding... soms stoppen die er spontaan mee, meestal heeft dat een oorzaak elders in de PC [kortsluiting]...

Kijk op de voeding hoeveel Watt die is [waarde meestal tussen 250 en 400] en koop dezelfde [of zwaarder, als die past in de ruimte]. Is dit gebeurd nadat je een nieuwe "grootverbruiker" had geinstalleerd? [brander, harddrive, USB koffiemokwarmer, o.i.d.?]

Je lijkt hetzelfde probleem te hebben wat ik ook heb. Zie ook deze post: PC start niet fatsoenlijk op

Ga volgende week voor een nieuwe kast/voeding.. Maar weet dus nog niet zeker of daarmee het probleem opgelost zal zijn. Ik denk/ ik hoop van wel

Er is een verandering in mijn probleem.

Mijn computer start weer op maar hier moet ik het volgende voor doen.

Ik heb de voedingsstekker van mijn moederboard eruit gehaald en er weer in gestopt.
Op deze manier gaat de computer wel aan.
De computer kan ik dan weer normaal opstarten. Maar voor hoelang zal dit zijn?

Heb dit eerder al eens gedaan en toen kon ik één week lang zonder problemen opstarten.
Maar na die week moest ik weer de voedingsstekker van mijn moederboard eruit halen en er weer in stoppen. En toen ging het weer goed??

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn???
Is de voeding stuk of misschien mijn moederboard of misschien nog iets anders?

Ik sta voor een raadsel??:confused: :confused:

Vast bedankt allemaal,

opstartprobleem

Ik had een vergelijkbaar probleem.

Ik heb de voeding vervangen en het probleem is opgelost.

TIP: Kies een goede voeding uit, let hierbij niet op een tientje.

Graag een beetje op de datum van dit topic letten. Deze is uit 2006 en niet actueel meer.
Ik sluit dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan