Computer start niet op voor dat hij de memorytest gaat doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

serial79

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2004
We hebben een stroom uitval gehad hier! En nu als de computer opstart geeft ie nog aan AMD Athol 1800+ en dan alleen nog de M van memorytest. En dan loopt de rest vast! Iemand hier HHHHHHHHHHHHeeeeeeeLP

Probeer eens in de veilige modus op te starten(tijdens opstarten F8 in blijven drukken en kies voor veilige modus).
Lukt dat laat hem dan gewoon opstarten.
Herstart de PC en start nu gewoon op.

Lukt het niet onder veilige modus, kies dan de optie Laatste goed werkende configuratie uit het menu( tijdens opstarten F8, zoals hiervoor genoemde procedure).

Werkt het niet laat het dan even weten.

Kan je die POST (Power On Self Test) minimaliseren of deels uitschakelen in je bios? Zoja; zet de geheugentest die hij wil doen eens uit.

Alles moet wel getest worden bij het opstarte maar soms willen computers dat wel eens extra uitgebreid doen :).

Dat is dus het probleem misschien ligt het aan de bios want ik kom er niet in want hij doet dan helemaal niks meer. Misschien als ik de bios flash via cmos dat ie dan gereset is! :confused:

Bios resetten door middel van de CMOS clear jumper.
(Zie handleiding moederbord)
Of je haalt het moederbord batterij er voor een tijd uit.
Let op,
De stroomstekker(220V) uit het stopcontact halen.

Bios flash is totaal iets anders dan Bios reset.

Ja sorry je had helemaal gelijk flashen is natuurlijk updaten ik was nog niet wakker genoeg hahahaha.
Nou op hoop van zegen ik ga het proberen met cmos.

:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan