computer start niet op..

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefvossen

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2003
Een paar dagen geleden viel de computer van mn zus uit. Ze was gewoon wat aan het surfen. Daarna startte hij niet meer op. (Ik heb al meerdere soort gelijke threads gelezen maar de tips daarop hebben niets opgeleverd bij het oplossen van het probleem van deze computer..)

Ik krijg geen beeld als ik 'm aanzet. De monitor blijft op stand by staan. De fans doen het wel. De harddisk start niet op als de ide kabel er in zit, als ik deze eruit haal start hij wel op. De brander en dvd speler gaan niet open als de ide kabel erin zit, ook hier is het als ik deze eruit haal ze wel open gaan. De lampjes op de kast branden beide.

Ik heb de processor, de harddisk en het geheugen getest. Deze werken prima. Nou heb ik het vermoeden dat het moederboard kapot is..

Het is een MD 9901 moederboard. (van de aldi ofso geloof ik :o) De processor is een pentium III 500. Het besturingssysteem is/was windows xp pro.

Normaal lukt het mij wel de meeste hardwareproblemen op te lossen, maar deze keer kom ik er echt niet uit..

Weet iemand hoe ik erachter kan komen of het mobo kapot is, of weet iemand wat het anders nog zou kunnen zijn?

heb je eerst de monitor zelf+de grafische kaart nagekeken of getest op een andere comp.

Ik heb de monitor op de mac gezet, deze werkt goed. De videokaart heb ik niet getest..

als ik alles zo lees veronderstel ik dat er geen virusscan actief was.het is alsof er geknoeid is in de bios en hoe je dit kan oplossen zonder dat je in de veilige modus of in de bios kan komen weet ik niet.misschien met een bootdisk?alvast het proberen waard denk ik .het moederbord is inderdad van medion.succes domi

Probeer eens het Bios te resetten.
Dit doe je met behulp van een Jumper op het moederbord.
(zie handleiding)
Of door de batterij een flinke tijd van het moederbord af te halen.

Let op statische electriciteit.!!!
Jezelf eerst ontladen, door ff een verwarmingspijp(onbeschildert) aan te raken, voordat je aan je moederbord komt.

Kan je wel met een bootdiskette opstarten?

Ik had Norton 2002 er op staan. Ook had ik een firewall; Zone Alarm Pro.

De bios heb ik al ge-reset.. alleen zonder resultaat..

En ik heb alleen geprobeerd om met een diskette van win 98 op te starten. Ik heb namelijk geen bootdiskette van dos..
Iig werkte dit niet, de computer probeert nog niet eens te lezen van het diskettestation af..

In veilige modus starten lukt ook niet? Komt er wel BIOS-informatie langsflisten tijdens het opstarten?

Groetjes,
Bennie

Nee helemaal nix. Computer reageert nergens op. Ik kan hem niet eens uitzetten met de aan/uit knop. Ik moet de stekker eruit halen als ik hem uit wil zetten.

Kijk eens in de kast en controlleer alle kabels.

Groetjes,
Bennie

In je eerste bericht schrijf je:

"De harddisk start niet op als de ide kabel er in zit, als ik deze eruit haal start hij wel op".

Hoe kan dat? Zitten er meerdere harde schijven in? Zo nee, hoe kan je opstarten van een schijf die niet is aangesloten?

Groetjes,
Bennie

Het direct opstarten van de Windows-CD is ook niet mogelijk? Dan zou je nog een repair uit kunnen voeren. Het lijkt me anders einde van de PC (moederbord defect). Ik vrees het ergste....

Groetjes,
Bennie

"Ik heb de processor, de harddisk en het geheugen getest. Deze werken prima."

Maar als je al niet eens kan opstarten met wat dan ook, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik zou de schijf in een andere PC hangen om eventuele data nog te kunnen redden. Voor de rest vrees ik dat het gedaan is:confused:

Groetjes,
Bennie

Wat bleef er verder nog over? Videokaart en moederbord... Het wordt op die manier wel gemakkelijker:)

Groetjes,
Bennie

Ja idd haha.. :p

De videokaart zit alleen op t moederboard.. :confused:
Word dus n andere videokaart en moederboard..

Nja ik hoef t toch niet te betalen :p

Hallo

Zoals ik het hier kan volgen , ben je van plan de ganse boel verikaal te klasseren ............

Alvorens dit te doen check nog eens alle vodingsspanningen v/d powersupply ... , een m.b. kan sneuvelen , maar alles bye ..bye , of zo goed als alles , komt maar heeeeel sporadisch voor hoor.

Het uitmeten d.m.v. multimeter van een p.supply is hier al zo veel aan bod gekomen , dat ik niet in herhaling wil hervallen ...

Peter

Vervang de bios batery eens, groote kans dat die leeg is.

Groeten Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan