Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryp

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2002
Als ik de computer heb uitgezet, en wil hem dan de volgende dag weer aanzetten blijft hij iedere keer hangen in het beginscherm(legend packard bell)en start Windows(xp home)niet op.Pas als ik een paar keer de computerheb aan en uitgezet(5-20 keer)start Windows wel op en is er niets meer aan de hand.Wie oh wie kan mij helpen?

Harry

Downlaod van deze link even de MEMcheck:
http://www.memtest86.com/

Gezipped betsandje, even unzippen, dan uitvoeren, install.exe en lege diskette in diskdrive doen. Maakt het een bootable diskette, daarmee opstarten, gaat ie allemaal tests doen. Geeft ie heel veel fouten, is waarschijnlijk je interne gehuegen kaduuk.

laterzzzzz

In XP kun je b.t.w. niet zomaar een booable diskette maken. Vanaf www.bootdisk.com kun je een bestandje downloaden waarmee je eenvoudig een bootdiskette kunt maken.

Het is ook geen bootable diskette voor XP, maar een bottable diskette die het progje zelf maakt, om na een herstart je geheugen te checken, staat los van XP of Bootable diskette voor XP.

icon14.gif
Ik zie het...

Geplaatst door Tiborv
In XP kun je b.t.w. niet zomaar een booable diskette maken.

ik dacht dat je juist heel goed in xp een boot-tablediskette kon maken?

Maar goed dit terzijde..............als je geheugen kaduuk is,merk je dit wel aan de piepjes in het begin, maar daar meld je niks over, dus denk ik dat er iets anders aan de hand is?

groetjes

Wel voor XP zelf ja, niet voor DOS programma's..

Ik heb dus identiek probleem gehad, niets geen piepjes of wat dan ook maar ook niet opstarten of soms of half. Toen begonnen met schone installatie en zelfs dat lukte niet. format c ging prima, maar win installeren deed het niet. Iemand (van helpmij) gaf mij die geheugentip. Nieuw dimmetje erin gedaan omdat die memchecker 181624 fouten gaf en hij loopt weer als een zonnetje. Vandaar deze tip.

laterzzzzz

In het BIOS kun je niet voor niets kiezen voor een quickboot, dan wordt het geheugen nooit helemaal/grondig getest.

Ik heb dat memtest gedownload en op een floppy gezet,en dan als ik de pc opnieuw opstart krijg ik een zwart scherm met allemaal getallen maar darr blijft ie dan in hangen,ikweet niet hoe lang die test zou moeten duren, maar ik heb gisteren zeker een kwartier gewacht en er gebeurde verder niets meer.De pc gaf verder ook geen foutmeldingen o.i.d(ook geen rapport van die test ofzo). Doe ik iets fout? Ik hoor idd geen piepjes bij het opstarten de pc reageert alleen helemaal nergens op en als ik de pc dan een keer of 15-20 aan en uitzet doet hij het opeens en dan doet alles het ook weer prima(games, internet e.d). Het enige wat ie anders doet als je gewoon blijft wachten als hij niet opstart is op een gegeven moment naar een ander scherm springen en zeggen dat ie problemen heeft met boot.

Harry

Ik begin het vermoeden te krijgen dat je voeding niet helemaal lekker is, of het batterijtje in je moederbord is (bijna) leeg. Probeer eerst eens het batterijtje te vervangen, kijken of hij dan wel in 1 keer opstart.
Anders zou je nog met een spanningszoeker je voeding kunnen nakijken.

Die memtest zou een zwart scherm moeten geven, met rechts boven een soort resultaat, met ### wat oploopt, aangegeven per test nummer. Het klopt wel dat het erg lang duurt, maar als je rechts boven dus geen #### oplopend ziet, doet de test het helaas niet.

suk6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan