Computer start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

0scar

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Oke de stroom was bij ons uitgevallen omdat de stoppen doorsloegen. Dus me computer ging ook uit plotseling zonder hem af te sluiten. Toen ik hem weer aanzette kreeg ik deze foutmelding.

Windows kon niet goed worden gestart. Onze excuses voor dit ongemak. Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van.

als deze computer niet meer reageerde, onverwachts opnieuw opstartte of automatisch werd afgesloten om iw mappen en bestanden dte beschermen, kunt u ehet beste voor "laatst bekende configuratie kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog wel goed werkte.

Als een eerder poging om de computer op te starten is milukt, bijvoorbeeld als gevolg van een stroomstoring, als gevolge van het indrukken van de aan/uit-knop, kunt u het beste kiezen voor windows normaal opstarten

nu krijg ik de volgende opties

Veilige modus
veilige modus met netwerkmogelijkheden
veilige modus met opdrachtprompt
Laatst bekende juiste configuratie (recentte instellingen die werkten)
Windows normaal starten

ik heb alle 5 de opties geprobeerd maar dan gaat ie dus opnieuw opstarten en ik kom steeds terug in dat scherm wel als windows bijna opstart krijg ik 1 seconde een blauw scherm te zien gaat te snel om het te lezen (is dit niet een geheugen storing). naja nix helpt dus kan iemand mij hier helpen??

Laatst bekende juiste configuratie moet werken. Dan start hij idd opnieuw op maar dan moet het als het goed is gewoon werken. Had laatst ook precies dezelfde melding (maar wel zonder dat ik een stroomstoring of iets dergelijks heb gehad)

Ik moest elke keer als ik de comp. aanzette steeds eerst die laatste juiste configuratie selecteren wilde ik hem goed opgestart krijgen. Heb die fout nooit kunnen achterhalen.....

Heb laatst mijn pc geformateerd (maar dat was toch al nodig) en ja toen was het probleem weg.

Zoals ik al zei.. bij alle 5 de opties kom ik weer terug in dat scherm van die foutmelding maakt niet uit hoevaak ik het probeer!

En als je de cd-rom van windows er in doet, of via een opstart diskette??? Kom je dan ook niet verder?

Ik weet wel dat een stroomstoring funest kan zijn voor je pc. Maar je voeding zal het niet zijn, anders zou hij niks meer doen.

Even ALLE stekkers achter uit je pc halen en deze er minimaal 5 min uitlaten
Kast open maken en alles een keer nakijken en evt. opnieuw aansluiten???

Ik zou dat iig proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Ik zou anders niet weten wat je er aan kan doen.

Probeer het even en laat het me weten

Ik heb alle stekkers gecontrolleerd en kon nix vreemds vinden in de computer.. Ik heb een windows XP versie met een recovery optie.. ik heb dus geen cd en geen opstart diskette bij de computer gekregen :(

Bios misschien even resetten?
Misschien ook een optie?

Is die cd echt van WindowsXP met recovery optie?
O wacht..........het staat alleen op je pc?
Is het van een bedrijf zoals Dell/ Packard Bell enz.

CLARITY heet die windows xp versie je kan dan via en schijf in je computer alles opnieuw installeren zonder cd. maar ik had dus de helpdesk van mycom gebeld en die zeiden dat ik de computer opnieuw moest installeren en dat ik al me bestanden kwijt bent:( :evil: :evil:

Grr best wel *** als ik alles kwijt ben.. iemand nog een ander alternatief

Geplaatst door 0scar
Ik heb alle stekkers gecontrolleerd en kon nix vreemds vinden in de computer.. Ik heb een windows XP versie met een recovery optie.. ik heb dus geen cd en geen opstart diskette bij de computer gekregen :(

hoe reset ik de bios?

Ik dacht door een batterijtje even een tel los te maken.
Zoek even op moederbord resetten in Helpmij.
't Is maar een probeerseltje.
Kun je wel in Veilige modus met opdrachtprompt komen?
Nee dus. Dat wordt lastig.

Niet te snel opgeven. Je kunt altijd nog je schijf bij een ander er in hangen om de boel te kopieeren.
Ik ga koken.

Laatst bewerkt:
Oja dat is wel een goed idee met die schijf er bij iemand anders inhangen. ik was toch al van plan om de boel opnieuw te installeren. en ben ik nix kwijt ik ga het vanavond gelijk bij een vriend proberen.:) ppf thanx jullie horen nog of het is gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan