Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

gert1975

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2006
Hallo

Sinds een aantal weken start mijn computer niet altijd meer op. Sterker nog, hij reageert dan helemaal niet op het drukken op de powerknop, het is net of er geen stroom is, terwijl dit wel het geval is (groene lampje brandt... of eigenlijk flikkert deze, maar de cooler draait niet). Na een poos lukt het me meestal om de computer wel op te starten (stroom eraf en erop en dan direct aanzetten wil weleens helpen) en dan geeft ie die dag meestal geen problemen meer bij het opstarten later op de dag en werkt de pc prima. De volgende dag begint het probleem weer van voren af aan.

Kan iemand me helpen?

Begin eerst eens met het proberen van een andere voeding, heb je het probleem nog, dan horen we dat wel weer.

Lange Pier zei:
Begin eerst eens met het proberen van een andere voeding, heb je het probleem nog, dan horen we dat wel weer.

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb hier niet zo een andere voeding liggen, maar hoe zeker is het dat het daaraan ligt? Dit omdat de computer verder geen signalen geeft (hij werkt na het opstarten helemaal prima).

Het is een kwestie van deduceren, en de voeding is de eerste verdachte.:rolleyes:
Geheugen de tweede, en het moederbord de derde.

Pc'tje aan de binnenkant ook helemaal ontstoft?
Ook de voeding kan aardig stoffig zijn, alhoewel dat stof eerst door de pc heen moet, bij een ATX.

Lange Pier zei:
Het is een kwestie van deduceren, en de voeding is de eerste verdachte.:rolleyes:
Geheugen de tweede, en het moederbord de derde.

Pc'tje aan de binnenkant ook helemaal ontstoft?
Ook de voeding kan aardig stoffig zijn, alhoewel dat stof eerst door de pc heen moet, bij een ATX.

Geheugen en moederbord zouden in principe niet de oorzaak mogen zijn: bij problemen met het geheugen zou ik dat toch ook moeten merken als de computer wel is opgestart?
En het moederbord is net vervangen (paar maanden geleden).
Wat kost een nieuwe voeding? Ik kan dat denk ik niet zelf, of het moet plug en pray zijn.

Je hoeft mij niet te quoten hoor, als je onder mij post.:rolleyes:

Ontopic,

Vandaar mijn lijstje, als er niets stuk is, dan zou de pc gewoon opstarten, toch, je kunt tevens niets uitsluiten voordat je het probleem hebt gevonden.

Ter aanvulling: als ik alle usb kabels eruit haal, start mijn computer gewoon op! Is dit extra onderbouwing voor de conclusie dat mijn voeding niet helemaal goed meer is?

Mij een beetje foppen, hè, :eek: :D
Die onthoudt ik even voor een volgend probleem, ik had er niet aan gedacht.

Uh, nee dat is meer een onderbouwing dat er een USB poort inwendig fout is aangesloten, is het een poort die niet op het mobo zit, maar d.m.v. een kabel op het mobo is aangesloten?

De zoektocht gaat verder.:shocked:

Lange Pier zei:
Hoi ik heb een vraagje ik ben niet zoon onwijse computer freak maar wil het graag leren mijn pc start ook niet meer zo goed op zo als het hoort ja na 20 keer of zo iets maar mijn vraag is waar de voeding nou eigenlijk zit????
Ik heb windowsxp 3 jaar oud pas.
En ik kan verder ook niet meer mijn printer instaleren dan geeft hij usb aan weten jullie mischien een oplossing alvast bedankt.
Groetjes Riek

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Mij een beetje foppen, hè, :eek: :D
Die onthoudt ik even voor een volgend probleem, ik had er niet aan gedacht.

Uh, nee dat is meer een onderbouwing dat er een USB poort inwendig fout is aangesloten, is het een poort die niet op het mobo zit, maar d.m.v. een kabel op het mobo is aangesloten?

De zoektocht gaat verder.:shocked:

Sorry voor de late reactie, maar de computer startte gisteren even helemaal niet meer op....
Hij zit op het mobo, dus niet via een kabeltje. De usb poorten zitten aan de achterkant.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan